Nogen der bor i Andelsbolig???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

478 visninger
2 svar
0 synes godt om
19. april 2011

Sara.

Hvordan fungere det?

Hvad er det man betaler af på?

Kan huslejen stige?

Hvad skal man være opmærksom på?

Mvh Sara

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2011

sophiemy

Man sammen med en masse andre køber nogle lejligheder. Man hæfter solidarisk, hvilket betyder, at hvis nogen ikke kan eksempelvis betale husleje - så er det de øvrige husstande i foreningen der skal deles om at betale den. Man er fælles om udgifter i forbindelse med vedligholdelse og evt. lån i foreningen - hvilket er det du betaler til via den månedlige udgift. Man er også fælles om at udføre vedligeholdelsen - de fleste foreninger har arbejdsweekender, tappevask hver x. uge og/eller lignende. Huslejen kan sagtens stige, men det kan som regel læses ud af årsregnskabet om der skulle være problemer i sigte. Man skal være opmærksom på foreningens økonomi - det er det vigtigste i og med man hæfter solidarisk.

Pyha en smørre, håber det svarede på dine spørgsmål

Anmeld

19. april 2011

Sukkerblomst

i skal ihverfald være undersøge om foreningen har en sund og go økonomi.

I skal også undersøge om der kommer en stor renovering ved boligen/foreningen feks nye vinduer eller tag. hvis de skal igang med et af de store projekter kan huslejen godt stige meget. 

Jeg har købt en andeldel lejlighed for 62 kvm der koster over 800.000 kr. tilgengæld har jeg en husleje på 2500 kr. hvilke er en billig husleje.  Man kan også købe andeldel der kun koster 300.000 kr. men så skal i være opmærksem på at huslejen kan være meget stor.

Hvad i skal betale af?? ja det kommer jo an på hvor meget i selv kan smide i det og hvor andendelen koster... jeg betaler ca 3000 kr. i måneden for renter + huslejen som kommer ved siden af.

Men forhåbentlig er det en investering i gør du/i gør på længere sigt så held og lykke med det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.