Gravid og solbadning??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.127 visninger
10 svar
0 synes godt om
19. april 2011

Lotus86

Hej tøser

Den 2. maj rejser vi en uge til Mallorca, og jeg vil på det tidspunkt være i 33. uge. Hvordan er det med solbadning når man er gravid? Må man det, eller kan det skade baby?

Kh. Nanna

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Lotus86 skriver:

Hej tøser

Den 2. maj rejser vi en uge til Mallorca, og jeg vil på det tidspunkt være i 33. uge. Hvordan er det med solbadning når man er gravid? Må man det, eller kan det skade baby?

Kh. Nanna

Alt med måde. Da jeg var på Samos, da jeg var gravid med vores dreng sørgede jeg for, at smører maven ind i høj faktor og lå også mere i skyggen end jeg plejede. Jeg var 6 mdr. henne da vi var afsted.

Anmeld

19. april 2011

Hulubulu86

Det skulle ikke skade baby'en, har dog laest et par steder at de anbefaler at man evt laegger et haandklaede over maven.

Men noget du skal taenke paa er at naar du er gravid har du stoerre risiko for at faa pigmentpletter (i ansigtet oftest) naar du opholder dig meget i solen.

Jeg bor selv i Dubai og her er altsaa omkring 35-40grader, saa jeg passer meget paa med at bruge sunblocker/solcreme og holder mig indenfor i de tidsrum hvor solen er staerkest

Anmeld

19. april 2011

foto på lærred

Dubai skriver:

Det skulle ikke skade baby'en, har dog laest et par steder at de anbefaler at man evt laegger et haandklaede over maven.

Men noget du skal taenke paa er at naar du er gravid har du stoerre risiko for at faa pigmentpletter (i ansigtet oftest) naar du opholder dig meget i solen.

Jeg bor selv i Dubai og her er altsaa omkring 35-40grader, saa jeg passer meget paa med at bruge sunblocker/solcreme og holder mig indenfor i de tidsrum hvor solen er staerkest

Ville have skrevet det samme, så ingen grund til gentagelse.

Anmeld

19. april 2011

Lotus86

Tusind tak for jeres svar

Jeg køber en solcreme med høj faktor, og finder en drømmestol med en god parasol til

Anmeld

19. april 2011

Zibi_84

Jeg kom hjem fra Gran Canaria for 2 uger siden(uge 29) og jeg havde nok ikke puttet nok solcreme på maven. Har desværre fået lidt pigmentforandring på maven, så HUSK det endelig!

Anmeld

19. april 2011

fønix

Lotus86 skriver:

Hej tøser

Kh. Nanna

Jeg har fået at vide babyen koger inde i maven hvis man er for længe ude i solen og det kan gøre skade, men ja tag evt et håndklæde og dyp det i vandet og læg det på maven så køler det 

tror det skal være meget varmt og man skal være i direkte sol når det er 

Anmeld

19. april 2011

Lotus86

fønix skriver:

Jeg har fået at vide babyen koger inde i maven hvis man er for længe ude i solen og det kan gøre skade, men ja tag evt et håndklæde og dyp det i vandet og læg det på maven så køler det 

tror det skal være meget varmt og man skal være i direkte sol når det er 

Ja det har jeg faktisk også hørt, meget skræmmende tanke, men planen er slet ikke at jeg bare skal ned for at ligge i solen, det tror jeg slet ikke man kan holde ud når man er så gravid

Anmeld

19. april 2011

kamtok

Man må gerne solbade når man er gravid, og man koger ikke sit barn. Men som altid når man er i solen, så skal det jo være med måde. Og så vil jeg anbefale en god solcreme til mavsen, for huden på mavsen er "udstrakt" og er derfor ekstra udsat for at blive forbrændt - og det er ikke sjovt. 

Anmeld

19. april 2011

An&Jo

Lotus86 skriver:

Hej tøser

Kh. Nanna

du må gerne solbade, du skal dog sørge for at få rigeligt med væske, og stoppe hvis du bliver svimmel eller utilpas..

Jeg døjer med vinterdepressioner, og for ikke at få dem i svær grad går jeg i solarium efter lægens anbefaling.. da jeg var gravid over vinteren var jeg ved min læge igen og høre hvordan og hvorledes, og strålerne kan ikke nå ind til baby..

bare husk at få rigeligt væske og lyt til din krop..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.