Bubbes skriver:
Hej piger..Jeg skrev herinde i sidste uge ang kyssesyge og smitte, da Benjamin var blevet meget syg..Min søster har nu fået en positiv blodprøve på kyssesyge..Hvor meget kan det smitte og jeg er sikker på at de to har kysset og krammet.. Hvor meget kan det ses ved små børn?.. Og hvor farligt er det for små børn - og lige et sidste spørgsmål, bliver man vaccineret for det ved vaccinerne?..Åh Gud jeg er bekymret!.. 
For nogle år siden blev min veninde testet for det, da hun døjede meget med halsen.. Da hun fik svar på sin blodprøve, fik hun svaret at det var 3-6 mdr siden hun havde haft det.. En uges tid efter, døjede jeg en slem halsbetændelse, som lægen gerne ville kigge på, da jeg havde fået fjernet mandler 2 mdr for inden.. Jeg fik samme svar efter blodprøve, at det var 3-6 mdr siden jeg havde haft det..
Så det er ikke alle der får det dårligt når man har det, men jeg ville da lige kontakte egen læge og ytre din bekymring 
Noget helt andet, som jeg kan huske jeg undrede mig meget over var, at mange der har det ligger rigtig syge, må ikke drikke alkohol, da det jo som bekendt kan ædelægge milt og lever.. Men min veninde og jeg havde ligget i massiv druk det år, så er mig et under vi ikke har været mere syge :D
Anmeld