SHIT!.. Kyssesyge, hvor meget smitte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.870 visninger
5 svar
0 synes godt om
19. april 2011

Sabsy

Hej piger..Jeg skrev herinde i sidste uge ang kyssesyge og smitte, da Benjamin var blevet meget syg..Min søster har nu fået en positiv blodprøve på kyssesyge..Hvor meget kan det smitte og jeg er sikker på at de to har kysset og krammet.. Hvor meget kan det ses ved små børn?.. Og hvor farligt er det for små børn - og lige et sidste spørgsmål, bliver man vaccineret for det ved vaccinerne?..Åh Gud jeg er bekymret!..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2011

sophiemy

Det kan jeg godt forstå! Ring til din læge mens du stadig kan nå ham/hende. Hvis der er noget at bekymre sig om, så kan han jo nå at se jer inden han/hun lukker for påsken.

Anmeld

19. april 2011

Betteisen

Hejsa!

Øv altså hvor synd for din søster.

kyssesyge/mononukleose smitter via spyt, men kan også smitte via luftbårne dråber nys ect. Fra man er smittet kan der gå 30-50 dage inden man får symptomerne som fx kan være:

Feber

Halsbetændelse med hvide belægninger på mandlerne

Udtalt træthed

Man finder ud af om man har kyssesyge ved at få taget en blodprøve og en podning fra halsen.

Din søn er ikke vaccineret imod kyssesyge, så vær OBS på symptomerne

Anmeld

19. april 2011

Nenus

Det er farligere jo ældre man er. Så det er farligere for din søster, end dit barn

Anmeld

19. april 2011

Becks

Bubbes skriver:

Hej piger..Jeg skrev herinde i sidste uge ang kyssesyge og smitte, da Benjamin var blevet meget syg..Min søster har nu fået en positiv blodprøve på kyssesyge..Hvor meget kan det smitte og jeg er sikker på at de to har kysset og krammet.. Hvor meget kan det ses ved små børn?.. Og hvor farligt er det for små børn - og lige et sidste spørgsmål, bliver man vaccineret for det ved vaccinerne?..Åh Gud jeg er bekymret!..

For nogle år siden blev min veninde testet for det, da hun døjede meget med halsen.. Da hun fik svar på sin blodprøve, fik hun svaret at det var 3-6 mdr siden hun havde haft det.. En uges tid efter, døjede jeg en slem halsbetændelse, som lægen gerne ville kigge på, da jeg havde fået fjernet mandler 2 mdr for inden.. Jeg fik samme svar efter blodprøve, at det var 3-6 mdr siden jeg havde haft det..

Så det er ikke alle der får det dårligt når man har det, men jeg ville da lige kontakte egen læge og ytre din bekymring

Noget helt andet, som jeg kan huske jeg undrede mig meget over var, at mange der har det ligger rigtig syge, må ikke drikke alkohol, da det jo som bekendt kan ædelægge milt og lever.. Men min veninde og jeg havde ligget i massiv druk det år, så er mig et under vi ikke har været mere syge :D

Anmeld

7. november 2011

Inge Nielsen

Bubbes skriver:

Tror nu ikke, at risikoen for at dine børn smittes er særlig stor. Ofte finder opdages børns kyssesyge slet ikke, da symptomerne på kyssesyge hos børn i reglen er svære at få øje på. Symptomerne er straks værre hos teenagere. Kyssesyge smitter ikke nær så kraftigt som eksempelvis forkølelse, så risikoen for at dine børn har fået kyssesyge er heldigvis meget lille . 

Hvis man er smittet, så skal man for alt i verden undgå at anstrenge kroppen, da man risikerer at sprænge milten. Men hvis man forholde sig i ro og gør alt for at undgå at smitte andre, så er kyssesyge let at komme af med - især for børn.

Håber, at det ikke udviklede sig mere dramatisk!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.