Mad og amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2011

Cris

Du har helt sikkert nok mælk. Produktionen er måske kommet på plads og derfor føles som om brysterne er tomt, men der er mælk i, especielt hvis du har ammet indtil nu! Der er faktisk ikke mening om at have spændte bryster hele tiden, på et eller andet tidspunkt så går de ned igen, men du kan stadig amme. Ingen problem! Og snart skal h*n begynde at spise, så h*n får stille og rollig noget ekstra.

Men der findes noget der hedder: mælkebomben    Her er opskriften:

MÆLKEBOMBEN

25 g smør
25 g durum – skåret eller mel
25 g usaltede pistacienødder eller græskarkerner
25 g sesamfrø
25 g mandler
25 g kokosmel

Durum ristes i smør på panden. Alt andet hakkes og vendes i.
Spis 2 spsk om dagen eller som man synes. Skulle være ret godt på yoghurt eller morgengrøden... med honning i eller med mysli... Den skal spises en gang om dagen. Og der er flere der siger, at patterne er fulde af mælk efter kun et par dage 

Opskriften er sammensat udfra et princip om de essentielle fedtsyrer man mener har noget at gøre for mælkeproduktionen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2011

Anonym trådstarter

Cris skriver:

Du har helt sikkert nok mælk. Produktionen er måske kommet på plads og derfor føles som om brysterne er tomt, men der er mælk i, especielt hvis du har ammet indtil nu! Der er faktisk ikke mening om at have spændte bryster hele tiden, på et eller andet tidspunkt så går de ned igen, men du kan stadig amme. Ingen problem! Og snart skal h*n begynde at spise, så h*n får stille og rollig noget ekstra.

Men der findes noget der hedder: mælkebomben    Her er opskriften:

MÆLKEBOMBEN

25 g smør
25 g durum – skåret eller mel
25 g usaltede pistacienødder eller græskarkerner
25 g sesamfrø
25 g mandler
25 g kokosmel

Durum ristes i smør på panden. Alt andet hakkes og vendes i.
Spis 2 spsk om dagen eller som man synes. Skulle være ret godt på yoghurt eller morgengrøden... med honning i eller med mysli... Den skal spises en gang om dagen. Og der er flere der siger, at patterne er fulde af mælk efter kun et par dage 

Opskriften er sammensat udfra et princip om de essentielle fedtsyrer man mener har noget at gøre for mælkeproduktionen.

Den skal jeg helt sikkert prøve

Tusind tak.. Føler bare de er tomme H*n får også lidt grød dagligt.. Men ammer stadig og det vil jeg gerne fortsætte med så længe det er muligt...

Men endnu en gang tusind tak for opskriften

Anmeld

18. april 2011

Cris

Anonym skriver:

Den skal jeg helt sikkert prøve

Tusind tak.. Føler bare de er tomme H*n får også lidt grød dagligt.. Men ammer stadig og det vil jeg gerne fortsætte med så længe det er muligt...

Men endnu en gang tusind tak for opskriften

Det er normalt, at de begynder at føles som om de er blivet helt tomme... Men mælken er helt sikkert i orden. Men opskriften ville måske hjælpe til at også give mælken noget ekstra godt...

Du kan også spørge i ammenet.dk  Der er mange der ved rigtigt meget derinde

Anmeld

18. april 2011

Anonym trådstarter

Cris skriver:

Det er normalt, at de begynder at føles som om de er blivet helt tomme... Men mælken er helt sikkert i orden. Men opskriften ville måske hjælpe til at også give mælken noget ekstra godt...

Du kan også spørge i ammenet.dk  Der er mange der ved rigtigt meget derinde

mange tusind tak for hjælpen, det vil jeg lige prøve at kigge lidt nærmere på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.