børste tænder...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.474 visninger
9 svar
0 synes godt om
27. oktober 2008

Janep

Min datter på snart 5 måneder er ved at få tænder..

Hvornår er det så man ska begynde at børste dem? og med hvilken tandpasta?

Tænderne er ikke kommet endnu så der er ikk rigtig noget at børste, men jeg mener bare at have hørt at man skal børste gummerne for at der ikke kommer huller i de begyndene tænder?

Er jeg helt forkert på den eller?

herfra 60.png

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2008

A.

vi børster gummer hver dag han har sin egen tandbørste så bliver han vant til at har den i munden..tror nok at man må godt bruge tandpasta fra 6 mdr..

Anmeld

27. oktober 2008

Janep

ok mange tak 60.png

en god ide at børste tænder hver dag men iih hvor er det dog bøvlet hehe

Anmeld

27. oktober 2008

twinboys

Husk at tjekke tandpastaen, for nogle må først bruges når de er ældre...

Bare en vane at børste deres tænder...

Majbritt

Anmeld

27. oktober 2008

A.

ok mange tak 60.png

en god ide at børste tænder hver dag men iih hvor er det dog bøvlet hehe

Colgate Smiles 6+ tandpasta

Colgate Smiles 6+ tandpasta er udviklet i samarbejde med europæiske børnetandlæger til børn med blivende tænder. Den er skånsom mod børnenes tænder og tandkød og har et lavt skumindhold. For at gøre tandbørstningen til en sjov og mere effektiv oplevelse indeholder tandpastaen stjerner af mint og har en frisk mintsmag. Fluorindhold: 1000 ppm.

Anmeld

27. oktober 2008

Miamaja

saa snart den forste tand er ude skal den borstes morgen og aften

Anmeld

27. oktober 2008

linemus

Janep skriver:

Min datter på snart 5 måneder er ved at få tænder..

Hvornår er det så man ska begynde at børste dem? og med hvilken tandpasta?

Tænderne er ikke kommet endnu så der er ikk rigtig noget at børste, men jeg mener bare at have hørt at man skal børste gummerne for at der ikke kommer huller i de begyndene tænder?

Er jeg helt forkert på den eller?

herfra 60.png

Så længe tanden ikke er brudt frem endnu, skal du ikke bruge tandpasta. Du kan godt bruge tandbørsten - det er sikkert også rart på ømme gummer. Så snart der er tand brudt igennem, skal du børste hver dag. Der er stor forskel på, hvad tandlægerne anbefaler mht. tandpasta, men vi har brugt det fra første tandfrembrud.

Vi bruger mest Zendium til børn. Det smager af banan men ungerne kan lide det. Colgate er jeg ikke vild med, fordi der er små stjerner i tandpastaen

- Line

Anmeld

27. oktober 2008

Miamaja

28. oktober 2008

Janep

Miamaja skriver:

hehe nårh hvor sødt

Anmeld

28. oktober 2008

Janep

linemus skriver:

Så længe tanden ikke er brudt frem endnu, skal du ikke bruge tandpasta. Du kan godt bruge tandbørsten - det er sikkert også rart på ømme gummer. Så snart der er tand brudt igennem, skal du børste hver dag. Der er stor forskel på, hvad tandlægerne anbefaler mht. tandpasta, men vi har brugt det fra første tandfrembrud.

Vi bruger mest Zendium til børn. Det smager af banan men ungerne kan lide det. Colgate er jeg ikke vild med, fordi der er små stjerner i tandpastaen

- Line

takker

vidste godt at tanden ska børstes når den er kommet ... var bar lidt tvivl om det sku gøres inden...
Men mange tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.