Fagforening under barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.379 visninger
10 svar
0 synes godt om
18. april 2011

Anonym trådstarter

Ja som overskriften lyder... er det virkelig nødvendigt at være medlem af fagforeningen under sin barsel? Jeg vil fortsat være medlem af A-kassen, men kunne altså godt spare de penge til fagforeningen, og så melde mig ind igen, når barsel er slut. Giver trods alt næsten 1000 kr. om mdr. til Akasse og fagforening..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2011

Mummymalle

Der er noget med man ikke skal betale ret meget mens man er på barsel. Spørg på din fagforening

Anmeld

18. april 2011

Anonym trådstarter

Mummymalle skriver:

Der er noget med man ikke skal betale ret meget mens man er på barsel. Spørg på din fagforening

Jeg kan få det sat ned til det halve, men skal så stadig betale næsten 300 kr. om mdr. for det

Anmeld

18. april 2011

signe.

Anonym skriver:

Ja som overskriften lyder... er det virkelig nødvendigt at være medlem af fagforeningen under sin barsel? Jeg vil fortsat være medlem af A-kassen, men kunne altså godt spare de penge til fagforeningen, og så melde mig ind igen, når barsel er slut. Giver trods alt næsten 1000 kr. om mdr. til Akasse og fagforening..

jeg har meldt mig ud af fagforening, men kun fordi jeg blev udlært som jeg fødte så har ikke noget arbejde at vende tilbage til.. hvis jeg sku vende tilbage til mit arbejde, ville jeg blive i fagforeningen, da man aldrig ved om man liiiige får brug for lidt juridisk vejledning, eller at de ligefrem skal hjælpe en fysisk, med ens arbejdsgiver, der evt brokker sig under barslen..

Anmeld

18. april 2011

Anonym trådstarter

signe. skriver:

jeg har meldt mig ud af fagforening, men kun fordi jeg blev udlært som jeg fødte så har ikke noget arbejde at vende tilbage til.. hvis jeg sku vende tilbage til mit arbejde, ville jeg blive i fagforeningen, da man aldrig ved om man liiiige får brug for lidt juridisk vejledning, eller at de ligefrem skal hjælpe en fysisk, med ens arbejdsgiver, der evt brokker sig under barslen..

Jeg har ikke noget job når jeg går på barsel, da jeg har sagt op Så jeg skal ud og søge nyt efter barsel

Anmeld

18. april 2011

Mette+Mathias

Anonym skriver:

Tjae...jeg havde en veninde som blev fyret under barsel, fagforeningen tog sagen, og efter at have været i Ligestillingsnævnet, Byretten, Landsretten og til sidst Højesteret, vandt hun sagen for et par uger siden, - det gav 250.000 + renter - ialt over 300.000, så jeg tror bestemt hun syntes pengene var givet godt ud.

Det var iøvrigt ikke en lille snoldet arbejdsplads med sine "egne" regler, hun var ansat på,- det var såmænd landets 3. største kommune - Aalborg.

Anmeld

18. april 2011

Anonym trådstarter

Mette+Mathias skriver:

Tjae...jeg havde en veninde som blev fyret under barsel, fagforeningen tog sagen, og efter at have været i Ligestillingsnævnet, Byretten, Landsretten og til sidst Højesteret, vandt hun sagen for et par uger siden, - det gav 250.000 + renter - ialt over 300.000, så jeg tror bestemt hun syntes pengene var givet godt ud.

Det var iøvrigt ikke en lille snoldet arbejdsplads med sine "egne" regler, hun var ansat på,- det var såmænd landets 3. største kommune - Aalborg.

Ja men som skrevet ovenover, så har jeg sagt op, så står ikke med noget job under min barsel..

Anmeld

19. april 2011

signe.

Anonym skriver:

Jeg har ikke noget job når jeg går på barsel, da jeg har sagt op Så jeg skal ud og søge nyt efter barsel

okay, jamen så¨det vidst bare op til dig selv

Anmeld

19. april 2011

Hansen97

Anonym skriver:

Eller hvis du kan, så Meld dig i en billigere fagforening. Jeg giver 486 kr for fagforening og a-kasse...

Anmeld

19. april 2011

saxa

Jeg blev uddannet lige før jeg gik på barsel, og jeg er kun medlem af a-kassen. Det andet er spild af penge, når man alligevel ikke har job at vende tilbage til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.