Gode råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

544 visninger
8 svar
0 synes godt om
18. april 2011

Loan

Hej allesammen

Min kæreste og jeg har nu prøvet i 1 år og 7 måneder, og endelig er det lykkedes os at gøre mig gravid. (Var ved at opgive håbet helt).

Jeg har et par spørgsmål, nogle i form af bekymringer ved mit arbejde, og så det meget normale kvalme/opkast.

- På arbejdet;
Jeg oplever alle dage på arbejdet (Landbrug), at jeg har meget tunge løft helt op til en 50-60 kg, og det sætter lidt tankerne igang om jeg kan risikere at tabe barnet hvis jeg tager for hårdt fat. Jeg prøver at skåne maven så meget jeg kan, og udelukkende bruge de andre muskler, men engang imellem kan det godt være svært og jeg kan mærke det prikker voldsomt i underlivet når det bliver lidt for tungt, har en gang fået tårer i øjne fordi det gjorde rigtig ondt og jeg måtte støtte mig lidt til væggen.
Er begyndt at kun fylde spandende halvt selvom det betyder jeg må gå flere gange, men er der andet jeg kan gøre? Og hvad skal jeg især passe rigtig meget på med.

Kvalme og opkast, finder der nogle gode kurer imod det? Min veninde forslog mig æbler og cola, hvilket jeg mindes altid at have fået af min egen mor; Revet æble, cola, mariekiks og franske kartofler.

Jeg er ved at stoppe helt med at ryge, og har skiftet min kaffe på arbejdet ud med mælk istedet for.

Jeg har læst noget med at havregryn skulle være godt til en god start på morgen, og det får jeg os med rosinerne (istedet for sukker) hver eneste morgen.

Hilsen den ovenud lykkelige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2011

tine1985

Loan skriver:

Hej allesammen

Min kæreste og jeg har nu prøvet i 1 år og 7 måneder, og endelig er det lykkedes os at gøre mig gravid. (Var ved at opgive håbet helt).

Jeg har et par spørgsmål, nogle i form af bekymringer ved mit arbejde, og så det meget normale kvalme/opkast.

- På arbejdet;
Jeg oplever alle dage på arbejdet (Landbrug), at jeg har meget tunge løft helt op til en 50-60 kg, og det sætter lidt tankerne igang om jeg kan risikere at tabe barnet hvis jeg tager for hårdt fat. Jeg prøver at skåne maven så meget jeg kan, og udelukkende bruge de andre muskler, men engang imellem kan det godt være svært og jeg kan mærke det prikker voldsomt i underlivet når det bliver lidt for tungt, har en gang fået tårer i øjne fordi det gjorde rigtig ondt og jeg måtte støtte mig lidt til væggen.
Er begyndt at kun fylde spandende halvt selvom det betyder jeg må gå flere gange, men er der andet jeg kan gøre? Og hvad skal jeg især passe rigtig meget på med.

Kvalme og opkast, finder der nogle gode kurer imod det? Min veninde forslog mig æbler og cola, hvilket jeg mindes altid at have fået af min egen mor; Revet æble, cola, mariekiks og franske kartofler.

Jeg er ved at stoppe helt med at ryge, og har skiftet min kaffe på arbejdet ud med mælk istedet for.

Jeg har læst noget med at havregryn skulle være godt til en god start på morgen, og det får jeg os med rosinerne (istedet for sukker) hver eneste morgen.

Hilsen den ovenud lykkelige

Hej! Først og fremmest tillykke med graviditeten! Dejligt for jer at det lykkedes!! Mht til kvalmen kan jeg desværre ikke hjælpe særlig meget, da jeg aldrig fandt en kur imod min egen. Kunne dog altid klemme en agurk ned, og da kvalmen tog lidt af, synes jeg også at grøn sun lolly havde en god effekt Men jeg synes aldrig at du hurtigst muligt skal tage kontakt til din læge ang fit arbejde. Du må slet slet ikke slæbe så meget som du gør. Ved ikke præcis hvor grænsen går, men mener det er omkring 5-7 kg. Det er i hvertfald noget du skal tage meget alvorligt, da du i værste fald kan abortere. Så du må hellere passe godt på dig selv og din lille spunk i maven

Anmeld

18. april 2011

mortilflere

Jeg arbejde som fodremester på en kvæg går da jeg blev gravid med nr 1 , og det gik fint jeg arbejde til jeg var i uge 16 , skulle så på et skole ophold , og kom ind og sidde på skole bænken og fik veer før tid  , tror det var fordi min krop var vand til det hårde arbejde.. lå ned resten af tiden..

Anmeld

18. april 2011

Mamalou

Først stort tillykke med graviditeten

Jeg vil også anbefale dig at tale med din læge omkring dine arbejdsforholde. 

Jeg døjede med kvalme de første tre måneder, og det der hjalp mig var at have mad på sengebordet, så jeg fik lidt at spise inden jeg stod op. Det var oftest en banan og kiks. Kakao hjalp mig også om morgenen - så sundt - men det gjorde at jeg kom op og i gang. I løbet af dagen sørgede jeg for, at spise jævnligt og små portioner, fordi kvalmen blev rigtig slem, hvis jeg blev alt for sulten... Det er svært at komme med en decideret kvalme kur, men du prøv dig frem

Anmeld

19. april 2011

Muffinmus

Snak med din lpæge, for de første 12 uger KAn der vælre en risikoved meget tunge løft og også snere i graviditeten. Så prøv at undgå dem også selvom det betyder der er noget af dit abrjede dumåske ikkekan udføre så godt. Du får ikke en tak fra nogen hvis du aborterer. pga dit job, det er seriøst ikke det værd....

Anmeld

19. april 2011

FruHolm <3

Hey stort tillykke med den længe ventede graviditet

jeg har haft 2 SA så 3 gang jeg blev gravid fik jeg at vide af min læge at for at være sikker på min søn blev i maven måtte jeg maks bære 3 kg og skulle sørge for ikk at blive stresset og straks snakke med nogen hvis jeg blev nervøs eller ked af det. min læge mener at humør og løft osv. kan påvirke negativt

så synes du skal snakke med lægen

Anmeld

19. april 2011

Majeha

Min læge tilbød akupunktur og/eller akupressur mod kvalmen. Det findes også andre måder, man kan prøve at lindre kvalmen. Snak med din læge om det, hvis det er slemt. Det kan jo være, der findes en løsning for dig

Anmeld

19. april 2011

Aagaard

Mht løft ved jeg ingenting, men jeg havde/ har haft rigtig go hjælp af søsygearmbånd. De ligger et lille men konstant tryk på et bestemt sted ved håndledet og det tog helt bestemt toppen for mig

De er lidt dyre, men jeg har været glad for mine

Anmeld

19. april 2011

Loan

Tak allesammen for jeres svar Og tak for lykønskninger.

Må prøve at være lidt kreativ så jeg kan slippe udenom de værste løft ude på arbejdet, det burde være muligt i de fleste tilfælder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.