Min chihuahua er ALT for overbeskyttende!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2011

Muffinmus

roblemet er du ikek er herrre i huset, det er din hund og den har ingen respekt for dit lederskab, derfro opfører den sig som kong hans. OG; hunde har ikke godt af at blive behandlet som andet end hunde. Et kram og et klap og en god gåtur og lídt leg...thats it. DEt er IKKE en baby eller en person, det er et dyr som skal opdrages derefter for at det har det godt, din hund har det jo ikek godt med at være sådan, det ikke den måde den skal have det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2011

Mor til Mike

MariaE skriver:

roblemet er du ikek er herrre i huset, det er din hund og den har ingen respekt for dit lederskab, derfro opfører den sig som kong hans. OG; hunde har ikke godt af at blive behandlet som andet end hunde. Et kram og et klap og en god gåtur og lídt leg...thats it. DEt er IKKE en baby eller en person, det er et dyr som skal opdrages derefter for at det har det godt, din hund har det jo ikek godt med at være sådan, det ikke den måde den skal have det.

Jeg kan ikke have sådan et overfladisk forhold til min hund. Han er ikke kun en hund for mig, men min bedste ven og mit livs lys! Han er ikke respektløs på nogen måde, han gør alt hvad jeg siger, undtagen når han føler at andre "tager" hans mor, så bliver han så jaloux at det stiger ham til hovedet. Jeg har opdraget ham sådan og jeg er glad for at han er blevet som han er, jeg er bare ked af at jeg ikke kan være i samme rum som ham når han skal lege med andre hunde. 

Anmeld

18. april 2011

Millah

Misselbek skriver:

Jeg har en chihuahua som betyder verden for mig, og han følger mig overalt. Hver gang jeg rejser mig følger han lige i trop, og når jeg ligger mig ind og sove BLIVER han indtil jeg rejser mig fra sengen, selvom han tit bare ligger og venter på at jeg vågner! Han kan ikke klare andre hunde nærmer sig mig når jeg har ham med rundt, han går fuldstædig amok,  og når jeg har ham med rundt til familiens hunde går det fint INDTIL de kommer lidt for tæt på, så bliver han rigtig bisse og bider efter dem! Selv vores anden hund, som er en amstaff bliver han sur på hvis hun kommer tæt på mig når han er ved mig. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. han er ALT for overbeskyttende, jeg elsker ham for det, men jeg ville ønske han kunne lege med andre hunde istedet /: jeg har snakket med andre om det, og de siger at det fordi han er blevet alt for forkælet.. Nogen der har samme problem? hvad gør i ved det? /:

Hey

Har selv en chihuahua, hun var på helt samme måde før hen og det var ikke til og holde ud, men det var osse fordi hun kom med over alt, det var lgie meget hvor jeg skulle hen, dog kunne hun godt med min anden hund da den var der før hende jo

Jeg begyndte og ignorere hende lidt efter lidt, hun blev sat på plads når hun gjorde det, jeg tog hende simpelhen op og satte hen hen i f.eks kvurven hvis den var med, fik da godt nok nogen gå tur ud af det, men det hjalp

Begyndte og lade hende være alene hjemme.

Det kan evt være en mulighed for dig

Anmeld

18. april 2011

Mor til Mike

Hey

Har selv en chihuahua, hun var på helt samme måde før hen og det var ikke til og holde ud, men det var osse fordi hun kom med over alt, det var lgie meget hvor jeg skulle hen, dog kunne hun godt med min anden hund da den var der før hende jo

Jeg begyndte og ignorere hende lidt efter lidt, hun blev sat på plads når hun gjorde det, jeg tog hende simpelhen op og satte hen hen i f.eks kvurven hvis den var med, fik da godt nok nogen gå tur ud af det, men det hjalp

Begyndte og lade hende være alene hjemme.

Det kan evt være en mulighed for dig

Tak for dit svar! prøver også at lade ham være alene hjemme, men det så sørgeligt når han ser jeg tager sko på og skynder sig over i sin taske.. :/ men ja, der nok ikke andet at gøre, vil bare heller ikke have han bliver isoleret, jeg er meget glad for at han er sådan en social hund.. men hvis det hjælper, er det jo det der skal til!

Anmeld

18. april 2011

Millah

Misselbek skriver:

Tak for dit svar! prøver også at lade ham være alene hjemme, men det så sørgeligt når han ser jeg tager sko på og skynder sig over i sin taske.. :/ men ja, der nok ikke andet at gøre, vil bare heller ikke have han bliver isoleret, jeg er meget glad for at han er sådan en social hund.. men hvis det hjælper, er det jo det der skal til!

Kan godt forstå dig, men når han så hopper op i sin taske, tager du ham op af den og siger "nej" og sætter ham på gulvet.

Du kan jo starte med bare at går udenfor i 10 min nogen gange om dagen, for at træne ham i det, og vise ham du kommer altså hjem igen, så kan du jo begynde og trække den længere tid af gangen

Da jeg arbejde som bartender var jeg væk i rigtig rigtig mange timer havde så en der lige kom og luftede hende når jeg havde den laaange vagt der hed fra 18.00 til 06.30-07.00 om morgen inden jeg var hjemme igen, men ellers er jeg jo afsted fra kl 21.30 til kl 06.00 og det går rigtig fint nu, hun sover bare inde i min seng og er så super glad når jeg kommer hjem

Jeg trænede hende ved at gå udenfor 10 minutter og så komme tilbage igen 3-4 gange om dage, og efter hånden lærte hun at det er først når jeg siger "kom" hun skal med mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.