Misselbek skriver:
Tak for dit svar! prøver også at lade ham være alene hjemme, men det så sørgeligt når han ser jeg tager sko på og skynder sig over i sin taske.. :/ men ja, der nok ikke andet at gøre, vil bare heller ikke have han bliver isoleret, jeg er meget glad for at han er sådan en social hund.. men hvis det hjælper, er det jo det der skal til! 
Kan godt forstå dig, men når han så hopper op i sin taske, tager du ham op af den og siger "nej" og sætter ham på gulvet.
Du kan jo starte med bare at går udenfor i 10 min nogen gange om dagen, for at træne ham i det, og vise ham du kommer altså hjem igen, så kan du jo begynde og trække den længere tid af gangen 
Da jeg arbejde som bartender var jeg væk i rigtig rigtig mange timer
havde så en der lige kom og luftede hende når jeg havde den laaange vagt der hed fra 18.00 til 06.30-07.00 om morgen inden jeg var hjemme igen, men ellers er jeg jo afsted fra kl 21.30 til kl 06.00 og det går rigtig fint nu, hun sover bare inde i min seng og er så super glad når jeg kommer hjem
Jeg trænede hende ved at gå udenfor 10 minutter og så komme tilbage igen 3-4 gange om dage, og efter hånden lærte hun at det er først når jeg siger "kom" hun skal med mig 
Anmeld