Hvornår skal jeg føde? ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.107 visninger
5 svar
0 synes godt om
18. april 2011

Wimmie

Jeg har et spørgsmål da jeg er meget i tvivl... jeg har været i barnløshedsbehandling (IVF) og er nu gravid. Folk spørger naturligvis hvor langt jeg er henne og hvornår jeg så skal føde, og jeg må indrømme at jeg faktisk ikke ved det. Jeg har ikke fået nogen terminsdato...det får jeg måske først til min første scanning den 6. maj?

Er der nogen der ved hvordan jeg skal regne? Jeg startede på næsespray den 18. februar og hormonsprøjte den 7. marts.

Ægløsningssprøjten tog jeg fredag den 25. marts, fik taget æg ud søndag den 27. marts og fik lagt æg op tirsdag den 29. marts.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2011

Wimmie

Lige for at udspecificere min tvivl, så er det fordi jeg er i tvivl om hvorvidt man efter behandling regner på samme måde som i en almindelig graviditet - dvs. fra ens menstruations første dag - eller om det er lidt anderledes når det er sket via reagensglasbehandling...

Anmeld

18. april 2011

Tropez

Hejsa jeg kan fortælle at når du går ind på terminsberegneren skal du skrive din ægudtagnings dato som værende din ægløsningsdato du kan også lave en google søgning hvor du skriver terminsbergner ivf så vil du finde en som netop bruger udtagningsdatoen
held og lykke med det hele
Og god graviditet

Anmeld

18. april 2011

Wimmie

Ih, tak for det - det vil jeg da lige prøve

Anmeld

18. april 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Wimmie skriver:

Jeg har et spørgsmål da jeg er meget i tvivl... jeg har været i barnløshedsbehandling (IVF) og er nu gravid. Folk spørger naturligvis hvor langt jeg er henne og hvornår jeg så skal føde, og jeg må indrømme at jeg faktisk ikke ved det. Jeg har ikke fået nogen terminsdato...det får jeg måske først til min første scanning den 6. maj?

Er der nogen der ved hvordan jeg skal regne? Jeg startede på næsespray den 18. februar og hormonsprøjte den 7. marts.

Ægløsningssprøjten tog jeg fredag den 25. marts, fik taget æg ud søndag den 27. marts og fik lagt æg op tirsdag den 29. marts.

Det jo skidesmart ved IVF, at man ved hvornår præcis det hele er sket. Så den dag ægudtagningen er sket, er den dag som svarer til ÆL datoen. 

Anmeld

18. april 2011

Wimmie

Tak for hjælpen folkens - det ser ud til at jeg fik styr på det

Min terminsdato er åbenbart den 18. december og jeg er 5+1 henne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.