Gulerodskage med cream cheese frosting

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.096 visninger
12 svar
0 synes godt om
17. april 2011

mariamiss6

Nåh, men jeg skal til påskefrokost på Fredag, og pønser på at lave en kage, måske en æggeformet een????

Anyways, jeg ville bruge cream cheese frosting til henholdsvis fyld mellem lagene, og også til overtrækket....

Men den cream cheese frosting jeg har smagt (ladydan) var meget "flydende", kan man mon lave den mere fast i det?

For jeg tænker på at undlade at overtrække kagen nemlig, og blot pynte direkte på frostingen, men det kræver jo at frostingen er rimelig fast i det efter påføring tænker jeg... Både for at jeg kan få den fin glat, men også for at undgå at diverse pynt "synker til bunds" i frostingen, eller endnu værre smelter ud over det hele....

Nåh, men lyder kagen ikke meget god? Og ladydan, hvis du ser det her, kan du så ikke lige indvie mig i hvilken cream cheese frosting opskrift du brugte, og hvordan jeg kan lave den lidt stivere, uden at ødelægge smagen???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2011

Grynt

Mit eneste råd ville være, at hælde mere flormelis i end til du får den konsistens du ønsker. Virkede rigtigt fint da jeg smurte det på muffins

Anmeld

17. april 2011

mariamiss6

Grynt/Tina skriver:

Mit eneste råd ville være, at hælde mere flormelis i end til du får den konsistens du ønsker. Virkede rigtigt fint da jeg smurte det på muffins

Okay men bliver den så ikke hvinende sød?

Anmeld

17. april 2011

Magsen

jeg har brugt den her: 

1 pakke philadelphia 
50 gram smør
350 g flormelis
Vaniljesukker

den bliver god fast, og så smager den også RIGTIG godt, jeg brugte den fx til denne her kage : 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

17. april 2011

linemus

Jeg har prøvet opskriften i Opskrifter på s. 2, og den er virkelig virkelig fantastisk god!

Anmeld

17. april 2011

LISBETH:-)

AMO laver sådan nogen billige kogbøger man kan købe i kvickly og føtex tror det er til 29 kr. med en masse rigtig gode opskrifter. i den der hedder nr 3 mener jeg er der verdens bedste opskrift på gulerodskage og cremecheese frosting............. sikkert hit hvergang! har selv tænkt mig og lave den som muffins her til påske.

Anmeld

18. april 2011

Grynt

mariamiss6 skriver:

Okay men bliver den så ikke hvinende sød?

den smagte faktisk af mer  passede fantastisk til de gulerods muffins jeg lavede. Jeg havde fået en stor bestilling fra et firma og de var mægtig begejstret og roste dem stort.

Grynt

Anmeld

18. april 2011

mariamiss6

Grynt/Tina skriver:

den smagte faktisk af mer  passede fantastisk til de gulerods muffins jeg lavede. Jeg havde fået en stor bestilling fra et firma og de var mægtig begejstret og roste dem stort.

Grynt

Okay så

Er det så den Creame cheese frosting som er i hæftet?

Jeg har nemlig ikke brugt så mange forskellige opskrifter selv, så jeg aner ikke rigtig hvad der er godt, men denne gang går jeg efter noget der smager lækkert, og ikke bare er hvinende sødt

Anmeld

18. april 2011

mariamiss6

Maggieh skriver:

jeg har brugt den her: 

1 pakke philadelphia 
50 gram smør
350 g flormelis
Vaniljesukker

den bliver god fast, og så smager den også RIGTIG godt, jeg brugte den fx til denne her kage : 

Jeg havde slet ikke set dit svar her, tak for opskriften

Anmeld

18. april 2011

Magsen

mariamiss6 skriver:

Jeg havde slet ikke set dit svar her, tak for opskriften

så lidt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.