K vil adskille dygtige og svage skoleelever

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

779 visninger
2 svar
0 synes godt om
27. oktober 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra Politiken

De Konservative vil have opdelt folkeskolens elever i hold for dygtige og mindre dygtige elever allerede fra 1. Klasse.

Skolerne må i dag kun inddele eleverne i 1.-7. klasse i niveaudelte hold, hvis det sker for en kortere periode i forbindelse med f.eks. et læsekursus, men den konservative uddannelsesordfører Charlotte Dyremose er klar med et konkret forslag, der skal fjerne begrænsningerne.

Det vil betyde, at eleverne i en klasse f.eks. kan være opdelt i alle dansktimer i et helt skoleår.

Charlotte Dyremose mener, at friere rammer for niveaudelte hold vil samle det bedste fra to verdener - den nuværende enhedsskole og tidligere tiders niveaudelte skoler. Niveaudelingen vil gavne både de svage, der kan få en grundige forklaringer og ekstra hjælp, og de stærke, der kan få ekstra udfordringer.

Formand for Skolelederne, Anders Balle, advarer mod at vende tilbage til tidligere tiders niveaudelte folkeskole, men han vil gerne give skolerne mere fleksible rammer.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2008

Honningblomst

Sådan var vi opdelt...i dansk, tysk, engelsk og matematik....det fungerede sådan i mange år og jeg syntes at det fungerede så godt i vores klasse.
Så jeg håber da at det bliver muligt...både så de dygtige elever kan blive meget bedre og de ikke så dygtige kan få den hjælp og ro de skal have, så de også bliver endnu bedre.
Knus Eva

Anmeld

28. oktober 2008

Miamaja

saa laenge det ikke pavirker bornene negativt socialt, saa er det iorden for mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.