Hvad mener I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

380 visninger
6 svar
0 synes godt om
27. oktober 2008

Honningblomst

Hej piger,....
Skal lige høre jeres mening....Min søn skulle i bio i dag med hele hans klasse og b-klssen. Han har som de andre glædet sig, men kom ind af døren lige før og var ked.
Det viser sig så at b-klassens lærer, som de havde sidste år, er død.
Så nu skal alle børn mødes i skolen og bio var aflyst...den anden klasses forældre var ligefrem ringet op og havde fået det af vide i lørdags, men Jeppes klasse stod på stationen og ingen underviser kom.
Nu bliver Jeppe hjemme resten af dagen...de andre har ikke bøger med og jeg ved jo så der ikke bliver meget undervisning i dag.
Men er det proceduren, at alt droppes og børnene på den måde skal ind i dødsfaldet....hvad mener I...jeg sidder her og synes måske det er en tand for meget og så tænker jeg også om jeg mon er for kynisk??

Knus Eva...syg og hjemme og nu med tre børn her også.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2008

twinboys

Hej Eva... Jeg forstår ikke at nogen bliver ringet op og andre ikke...

Godt nok ikke deres lærer, men alligevel, så kunne man have forberedt børnene på at de ikke skulle i bio... I stedet for samme dag...

Nu ser jeg det også lige for lærernes synspunkt, for var det mig som havde mistet en kollega, ville jeg nok heller ikke have så meget lyst til at sidde i en bio...

Og børn har jo også brug for at komme igennem at have mistet en lærer...

God bedring til dig søde...

Majbritt

Anmeld

27. oktober 2008

Honningblomst

Hej Eva... Jeg forstår ikke at nogen bliver ringet op og andre ikke...

Godt nok ikke deres lærer, men alligevel, så kunne man have forberedt børnene på at de ikke skulle i bio... I stedet for samme dag...

Nu ser jeg det også lige for lærernes synspunkt, for var det mig som havde mistet en kollega, ville jeg nok heller ikke have så meget lyst til at sidde i en bio...

Og børn har jo også brug for at komme igennem at have mistet en lærer...

God bedring til dig søde...

Majbritt

Jeg tror så ikke på det er børnenes behov det her og hvis lærerne er så påvirket af det, så må de jo blive hjemme....kan slet ikke se de skal sidde og høre foredrag om en død lærer, slet ikke...og børn kan godt forholde sig til døden og oplever slet ikke at de påvirkes som os andre.
Men godt jeg var hjemme, så Jeppe slap for at sidde og høre foredrag...
Knus Eva..og tak...

Anmeld

27. oktober 2008

twinboys

Foredrag nej det mener jeg sørme heller ikke de skulle høre på... Så her kan jeg fint følge dig...

Hvad skulle det foredrag så egentlig handle om... Døden ??? Læren ??? Sorgen ???

Hvor længe skulle det vare???

Majbritt

Anmeld

27. oktober 2008

3rollinger

Jeg synes det er en svaer en. Der er vist ikke rigtige og forkerte valg i saadan en situation.

Selvfoelgelig ska A klassen ikke bare staa paa stationen uden at der dukker en underviser op og de burde da helt sikkert have haft besked om at moede op paa skolen og ikke paa stationen.

Men naar det er sagt synes jeg ikke der er noget forkert i at udsaette bioturen pga et doedsfald. Boernene maa da gerne overordnet vide at et doedsfald er en alvorlig ting. Uden dog at blive viklet ind i meget mere omkring haendelsen. Og da slet ikke i et foredrag .

Jeg ved jeg paa et tidspunkt meget pludseligt mistede en laerer, men kan faktisk ikke huske hvad der skete. Altsaa ogsaa, det er alle den haarde narko, endeloese flasker whiskey og livet paa gaden der har gjort sin effekt . Naah nej, jeg har bare den vaerste hukommelse.

God bedring.

Knus
Trine

Anmeld

27. oktober 2008

Honningblomst

twinboys skriver:

Foredrag nej det mener jeg sørme heller ikke de skulle høre på... Så her kan jeg fint følge dig...

Hvad skulle det foredrag så egentlig handle om... Døden ??? Læren ??? Sorgen ???

Hvor længe skulle det vare???

Majbritt

Jamen, de skulle istedet for bio ned på skolen hvor de skulle samles og høre om lærerens liv og virke...som jeg kunne forstå på Jeppe...tænker bare det er lige voldsomt nok...hmm, men ved ikke om det er sådan man bare gør....

Anmeld

27. oktober 2008

Honningblomst

Trine Spanien skriver:

Jeg synes det er en svaer en. Der er vist ikke rigtige og forkerte valg i saadan en situation.

Selvfoelgelig ska A klassen ikke bare staa paa stationen uden at der dukker en underviser op og de burde da helt sikkert have haft besked om at moede op paa skolen og ikke paa stationen.

Men naar det er sagt synes jeg ikke der er noget forkert i at udsaette bioturen pga et doedsfald. Boernene maa da gerne overordnet vide at et doedsfald er en alvorlig ting. Uden dog at blive viklet ind i meget mere omkring haendelsen. Og da slet ikke i et foredrag .

Jeg ved jeg paa et tidspunkt meget pludseligt mistede en laerer, men kan faktisk ikke huske hvad der skete. Altsaa ogsaa, det er alle den haarde narko, endeloese flasker whiskey og livet paa gaden der har gjort sin effekt . Naah nej, jeg har bare den vaerste hukommelse.

God bedring.

Knus
Trine

Ved godt der ikke er noget der er rigtigt og forkert...synes bare det kunne være gjort anderledes.
Kan huske da jeg skulle til afgangseksamen i dansk, der var der en af dem der skulle til eksamen død i en bilulykke dagen før. Det fik vi af vide og så skule vi holde et minut og igang med at skrive...nå, men det er jo noget andet.
Synes bare det er for meget...ja, døden er alvorlig, men da også naturlig og hvis behov er det at samle børnene og fortælle om den lærer, tænker jeg...flere hundrede børn, som bare skal lytte og ikke kunne spørge feks...måske det så skulle holdes på klassevis...børnene imellem er der jo tit familiemedlemmer der dør og nu fordi det er en lærer så skal alt gå i stå...forstår det bare ikke helt.
Knus og tak for svar...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.