kirsti skriver:
jamen ingen tvivl om det problemet er bare at lukke de uddannelsen hernede er her faktisk ikke rigtig noget tilbage hernede!
Dem der kommer fra vest lolland har i forvejen en meget lang transport tid og flytter uddannelsen endnu længere væk vil man få endnu færre studerende her fra området hvilket vil betyde at lolland falster vil kommer til at mangle endnu flere socialrådgivere, sygeplejersker og pædagoger! Især de to første er der stor mangel på i forvejen!
Kan f.eks nævne at der på jobcenter nyk f. kun er 2 uddannede socialrådgivere ansat resten er ikke uddannede og det problem vil blive endnu større ved at lukke uddannelserne i yderområderne!
Så handler det nok også om at gøre det attraktivt, men hånden på hjertet, hvem gider at arbejde på Lolland....desværre lukker der mere og mere dernede og folk rejser derfra...men hvilke mennesker er det så der søger ind og kommer ind i Nyk...mon niveauet er lavere dernede end andre steder i landet??
Jeg synes faktisk det største problem er de små årgange og dermed logisk nok færre der søger ind, så mange uddannelser har jo problemet, tror du ikke?
Det der sker, tror jeg, er at alle der søger(stort set) kan komme ind og så må jeg indrømme at det da kan være ret ligegyldigt om der hives en masse igennem, hvis niveauet ikke er som det burde og en stor del aldrig kommer i job...
Blot lidt aftentanker herfra...
Knus Eva..
Anmeld