Nogle der ved hvordan det nu er med inkasso osv.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

573 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. april 2011

Anonym trådstarter

Jeg synes jeg har læst et sted her på baby når man er på kontanthjælp, at man ikke skal betale til inkasso eller lignende - Så længe man er på kontanthjælp. 

Er det korrekt eller hvordan er det? 

Nogen der er kendt inden for det fag eller selv står i situation med at være på kontanthjælp og betaler til inkasso firmaer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2011

celkt

du kan altid tage henvendelse til dem , du skylder penge og forklare din øjeblikkelige situation, - at du er på konstanthjælp, og at du ikke kan gøre noget ved det lige nu. Som regel vil de vælge at sige, jamen så venter vi lige og ser tingene an. Hvis der er flere ting, og de ikke er til at snakke med, kan du erkære dig insolvent ved retten, så får du fred i 6 måneder, tror jeg det er, og så kan du i mellemtiden arbejde på at få din situation til at ændre sig. Men det bedste du kan gøre, er altså at snakke med dem.

charlotte

Anmeld

16. april 2011

Anonym trådstarter

celkt skriver:

du kan altid tage henvendelse til dem , du skylder penge og forklare din øjeblikkelige situation, - at du er på konstanthjælp, og at du ikke kan gøre noget ved det lige nu. Som regel vil de vælge at sige, jamen så venter vi lige og ser tingene an. Hvis der er flere ting, og de ikke er til at snakke med, kan du erkære dig insolvent ved retten, så får du fred i 6 måneder, tror jeg det er, og så kan du i mellemtiden arbejde på at få din situation til at ændre sig. Men det bedste du kan gøre, er altså at snakke med dem.

charlotte

Det må jeg prøve. Mente bare der var et eller andet indenfor det når man var på kontanthjælp.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.