Flaskebørn- endnu et spørgsmål:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

556 visninger
6 svar
0 synes godt om
16. april 2011

Rødhætte

Jeg giver min søn modermælkerstatning og kom så til at tænke på hvor længe en færdig blanding må stå i køleskabet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2011

Zeus

Rødhætte skriver:

Jeg giver min søn modermælkerstatning og kom så til at tænke på hvor længe en færdig blanding må stå i køleskabet?

Hvilken slags giver du? Syrnet allomin må nemlig kun stå 5-6 timer, mens Nan vist må stå lidt længere.. Men hvorfor ikke bare putte vandet i flaskerne, også putte pulveret i når den skal bruges?

Anmeld

16. april 2011

Rødhætte

Zeus skriver:

Hvilken slags giver du? Syrnet allomin må nemlig kun stå 5-6 timer, mens Nan vist må stå lidt længere.. Men hvorfor ikke bare putte vandet i flaskerne, også putte pulveret i når den skal bruges?

Jeg bruger nan h.a. Min dreng er meget utålmodig, så synes det er nemmer at have en flaske klar.. Han spiser også ofte flere små måltider som så nemt kan doseres ved at mælken er færdig blandet

Anmeld

16. april 2011

Skouboe

Rødhætte skriver:

Hvis du laver den på kogt, koldt vand og sætter den direkte i køleskabet indtil den skal bruges på den stå 24 timer.

Vi havde altid en flaske med vand stående i køleskabet, så når vi skulle lave en eller flere flasker, brugte vi det. Når det var ved at være brugt, kogte vi mere vand og fyldte i og så tilbage i køleskabet. Husk at det skal være en glasflaske, da det meste plast ikke kan tåle kogende vand.

Jeg lavede ofte til 12 timer ad gangen, netop fordi det er rigtigt irriterende at stå med et grædende barn og skulle til at lave flasker mv. At tage en flaske fra køleskabet og putte i mikroen kan man gøre uden at lægge barnet fra sig.

Anmeld

16. april 2011

Betteisen

Hejsa!

Er det ikke et døgn den færdige blanding må stå???

Anmeld

16. april 2011

Rødhætte

Skouboe skriver:

Hvis du laver den på kogt, koldt vand og sætter den direkte i køleskabet indtil den skal bruges på den stå 24 timer.

Vi havde altid en flaske med vand stående i køleskabet, så når vi skulle lave en eller flere flasker, brugte vi det. Når det var ved at være brugt, kogte vi mere vand og fyldte i og så tilbage i køleskabet. Husk at det skal være en glasflaske, da det meste plast ikke kan tåle kogende vand.

Jeg lavede ofte til 12 timer ad gangen, netop fordi det er rigtigt irriterende at stå med et grædende barn og skulle til at lave flasker mv. At tage en flaske fra køleskabet og putte i mikroen kan man gøre uden at lægge barnet fra sig.

Ja synes det er langt nemmest at lave dem færdig blandet (så går det hurtigst for sønnen). Jeg laver dem så de max står 24 timer i køleskabet.. Det kan være jeg skulle prøve at høre sundhedsplejersken

Anmeld

16. april 2011

Nadia&Daniel

Giver du det så varmt eller koldt??? for har hørt herinde, at man ikke må varme det op, når Nan først er kommet ind. Jeg har en termokande med kogt vand (som jeg skifter ud i løbet af dagen).. Så jeg kan havde en flaske klar på inden tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.