Inspiration til 1 års fødselsdag?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.447 visninger
8 svar
0 synes godt om
16. april 2011

Ryberg

Jeg ved ikke om jeg skriver det rette sted, da det ikke er de her flotte slags kager jeg vil spørge om

Lasse fylder snart 1 år, og jeg har tænkt mig at servere boller og diverse.. men der skal også serveres en kage eller to...

Jeg er vant til at lave den klassiske kedelige lagkage, lagkage bunde, creme, fersken på glas, banan, syltetøj og flødeskum som fyldt, flødeskum foroven og på siden... færdig.....

Men altså... den er jeg altså lidt træt af..

Nu kan jeg ikke finde ud af at lave de her FLOTTE kager der bliver lavet herinde... og har heller ikke råd til opstart til det... men har i nogle ideer til hvordan jeg kan lave en anderledes alm. lagkage?

Noget anderledes lækkert fyld jeg kan smide i? Kan man lege med noget marcipan og farve det? Kan man farve flødeskummet evt.?

Jeg er frisk på ideer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2011

Ryberg

prøver lige igen

Anmeld

16. april 2011

Turtles

Nu er jeg ikke med i kageklubben... Kan slet ikke lave det de kan..
Men en ting ved jeg da.. Du kan sagtens farve flødeskum, med lidt frugt farve.

Og jeg har da lært fra min veninde som er i kageklubben, nogle lækkrer creme til lagkager..
Pisk flødeskum og smuldre kiks/kager eks choklade chip coockies i, lad det stå natten over så opløser kiksen sig, så du kan smøre det på/i..
Og så er det jo bare at finde den kiks/kage man kan lide..

Håber det kunne bruges?

Anmeld

16. april 2011

Albert/Alberthe1

du kan sagtens lave en flot lagkage pyntet med marcipan.... har en kæreste der elsker det stas og til hans fødselsdag blev det til en en lagkage med hinbærfyld (Hans valg), marcipan beklædt og røde marcipan roser og grønne blade!! Så det kan du ihvertfald godt!!

Anmeld

16. april 2011

Ryberg

Turtles skriver:

Nu er jeg ikke med i kageklubben... Kan slet ikke lave det de kan..
Men en ting ved jeg da.. Du kan sagtens farve flødeskum, med lidt frugt farve.

Og jeg har da lært fra min veninde som er i kageklubben, nogle lækkrer creme til lagkager..
Pisk flødeskum og smuldre kiks/kager eks choklade chip coockies i, lad det stå natten over så opløser kiksen sig, så du kan smøre det på/i..
Og så er det jo bare at finde den kiks/kage man kan lide..

Håber det kunne bruges?

Orj det lyder da lækkert! det kunne være man skulle kaste sig ud i det...

Tusind tak!

Hvad er det for noget frugtfarve jeg kan farve det med? og hvor meget skal jeg putte i flødeskummet? og er det før eller efter jeg har pisket det?

Anmeld

16. april 2011

Ryberg

Albert/Alberthe1 skriver:

du kan sagtens lave en flot lagkage pyntet med marcipan.... har en kæreste der elsker det stas og til hans fødselsdag blev det til en en lagkage med hinbærfyld (Hans valg), marcipan beklædt og røde marcipan roser og grønne blade!! Så det kan du ihvertfald godt!!

hvordan farver man marcipanen og hvad kan lave ud af marcipan så det passer til en dreng på 1 år?

Anmeld

16. april 2011

Albert/Alberthe1

jeg brugte frugtfarve!! Uha; ja hvad passer til sådan en lille mand!! Er helt blank lige nu... men prøv da og google fødselsdagskager og se billeder, kan være du får nogle ideer!

Anmeld

16. april 2011

Turtles

KittyGirl skriver:

Orj det lyder da lækkert! det kunne være man skulle kaste sig ud i det...

Tusind tak!

Hvad er det for noget frugtfarve jeg kan farve det med? og hvor meget skal jeg putte i flødeskummet? og er det før eller efter jeg har pisket det?

Jeg ville vænne det rundt i efter jeg har pisket fløden..
Og start med lidt af gangen det farver meget. Du kan jo altid fylde mere i

Anmeld

16. april 2011

Turtles

Turtles skriver:

Jeg ville vænne det rundt i efter jeg har pisket fløden..
Og start med lidt af gangen det farver meget. Du kan jo altid fylde mere i

Hov frugt farve kan købes i f.eks Bilka, Føtex og lign.
I rød, gul, grøn og blå.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.