Blomster på altanen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

468 visninger
1 svar
0 synes godt om
16. april 2011

TineA

Hjælp de damer! Jeg er helt nybegynder på det her og har ikke grønne fingre. Men nu synes jeg, at vi skal have blomster i vores altankasser!Så...Hvilke blomster er bedst til det? Hvilken slags jord skal jeg bruge? Er der noget jeg bør vide inden jeg går igang?Håber I kan hjælpe mig, nu vil jeg bare have gang i de blomster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2011

AnneBJ

Du kan sagtens købe det jord som bare er "helt almindeligt!" - også selvom der på blomsterposen står halv af noget og halv af noget andet... det betyder ikke så meget med mindre man vil gå rigtig meget op i det..

Blomstertyper det er en god ide at vælge nogle som ikke bliver for høje... Fx stedmoderblomster, øjeblomster og lignende (bag på poserne står der som regel en ca. højde) med mindre altankasserne skal stå på "jorden" og du kan opstamme blomsterne.

Sidste år havde jeg solsikker i krukker og skal helt sikkert have det igen i år Hvis du køber poser med blandede blomster kan det godt  betale sig at købe de dyre poser - blomsterne er ofte flottere og flere variationer heri.

God fornøjelse med projektet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.