HJÆLP!! Til sygdomsspøgsmål :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

424 visninger
5 svar
0 synes godt om
16. april 2011

Sabsy

Godmorgen piger Jeg har et spørgsmål, måske et dumt et - bær over med mig kl er kun 05.25 Kan kyssesyge smitte?.. Vi var på besøg hos min mor, hendes mand og min søster.. Nu har søster muligvis kyssesyge og Benjamin har 40.8 i feber.. Kan det være det?.. :/Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2011

Topp

Bubbes skriver:

Godmorgen piger Jeg har et spørgsmål, måske et dumt et - bær over med mig kl er kun 05.25 Kan kyssesyge smitte?.. Vi var på besøg hos min mor, hendes mand og min søster.. Nu har søster muligvis kyssesyge og Benjamin har 40.8 i feber.. Kan det være det?.. :/Knus

DET kan jeg svare på - har lige været gennem smitte-faren med min søn .

det smitter KUN ved direkte spyt - og ses ikke så tit hos voksne - da de fleste rent faktisk HAR haft den vira i mild form

Anmeld

16. april 2011

MorEllen

Bubbes skriver:

GOOD morgen!!

Det tar  ca 30-50 dager fra man bliver smittet og til sygdommen bryder ud. Typiske symptomer er tretthed, feber osv...det samme som ved influenza. Små børn har tit kyssesyge helt uden symptomer. Jo ældre man blir, jo kraftigere er symptomerne. Men man skal tage en blodprøve for at få bekræftet sygdommen...

Krysser fingre for at det ikke er det

GOD WEEKEND

Anmeld

16. april 2011

tinasmor

Åh det vækker "minder". Kan huske en gang i 8. klasse. Det var på det tidspunkt hvor man ligesom "byttede" kærester i klassen som vinden blæsten. Den "hotte" in fyr havde fået det og vups indenfor det år fik 3 af pigerne det. To af dem blev faktisk ret alvorligt ramt, med flere måneders sygdom og den ene tabte sig helt ekstremt (var en tynd pige i forvejen) Deres havde selvfølgelig smittet gennem kys, så jeg ved i hvertfald det smitter. Men hvordan og hvorledes med børn det ved jeg ikke. Vi fik af vide i klassen, at vi ikke skulle dele glas osv. Men igen der er jo sikkert forskel på små børn og så teenagere.

Håber ikke det er det, og din søn er frisk og rask om et par dage.

Anmeld

16. april 2011

2721

Bubbes skriver:

Kyssesyge har netop fået sit navn i alm tale fordi det smitter via spyt, så som når man kysser.
Din søn kan godt have fået det. Men tal med vagtlægen hvis han bliver ved med at være syg.

Anmeld

16. april 2011

sne190810

Det kan vidst ikke smitte efter det HAR været i udbrud. Og det er tit i udbrud, øfr du overhoved ved at du er smittet med det .. Altså før symptomerne.

Jeg var indlagt en uge på Rigshospitalet, da jeg fik det. Jeg fik det selvfølgelig også som 20-årig ...  Var RET så hårdt ramt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.