er så meget i syv sind:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

549 visninger
9 svar
0 synes godt om
15. april 2011

Anonym trådstarter

har lige fundet ud af at jeg er gravid.. har en datter på 10 mdr.. bor i en 3 værelses lejlighed, og er igang med uddannelse.. er heldigvis færdig til juni.. min kæreste har lige fået arbejde.. han mener ikke at han er klar til endnu et barn, og siger at vi hverken har plads eller råd... jeg siger at vi sagtens kan nå at flytte inden baby kommer, og til den tid er jeg færdig uddannet og han har arbejde.. så kan ikke se det store problem..

kan ikke bære at få en abort, ville fortryde det resten af mit liv hvad ville i gøre???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2011

Sara.

Anonym skriver:

har lige fundet ud af at jeg er gravid.. har en datter på 10 mdr.. bor i en 3 værelses lejlighed, og er igang med uddannelse.. er heldigvis færdig til juni.. min kæreste har lige fået arbejde.. han mener ikke at han er klar til endnu et barn, og siger at vi hverken har plads eller råd... jeg siger at vi sagtens kan nå at flytte inden baby kommer, og til den tid er jeg færdig uddannet og han har arbejde.. så kan ikke se det store problem..

kan ikke bære at få en abort, ville fortryde det resten af mit liv hvad ville i gøre???

Min mand, jeg, vores datter på 3½ og søn på 1 bor i en 3 vær. Jegf studere (er på su) min mand har lige bestået svendeprøve... Vi mangler hverken penge eller plads...

Men det svært for mig at sige hvad I skal gøre. Hvis din mand ikke føler sig klar til endnu et barn kan det jo blive rigtig hårdt, både for ham og også for dig!

Samtidig kan jeg godt forstår din tanker omkring abort....

Hvis jeg blev gravid nu kan jeg ikke sige hvad jeg ville vælge.... Men ville snakke alt igennem med min mand og så gøre det vi føler med vores hjerte er det rigtige.

Håber I finder ud af det sammen

Anmeld

15. april 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har 17 mdr. mellem vores dreng og pige. Ja, det var hårdt, da de var helt små, men de har så meget glæde af hinanden i dag.

Det er kun dig der skal besluttet, hvad der skal ske - det er dig som skal kunne leve med beslutningen.

Jeg synes, at med det du har sagt, at det lyder som om, at I har råd til, at få et barn til. I behøver jo ikke nødvendigvis at flytte. De kan jo dele værelse - det gør vores uden problemer.

Anmeld

15. april 2011

Anonym trådstarter

lærkes_mor skriver:

Min mand, jeg, vores datter på 3½ og søn på 1 bor i en 3 vær. Jegf studere (er på su) min mand har lige bestået svendeprøve... Vi mangler hverken penge eller plads...

Men det svært for mig at sige hvad I skal gøre. Hvis din mand ikke føler sig klar til endnu et barn kan det jo blive rigtig hårdt, både for ham og også for dig!

Samtidig kan jeg godt forstår din tanker omkring abort....

Hvis jeg blev gravid nu kan jeg ikke sige hvad jeg ville vælge.... Men ville snakke alt igennem med min mand og så gøre det vi føler med vores hjerte er det rigtige.

Håber I finder ud af det sammen

nu er det sådan at min mand har 2 børn fra tideligere forhold som er 6 og 7 og de er her hver anden weekend... de deler værelse og vores den lille sover inde hos os... så pladsen er lidt knebent når de osse er her.. det er mere det jeg tænker på..

men ellers må vi jo have kig på hus eller større lejlighed.. plus at vi osse skal have ny bil, da der ikke kan være 4 børn og 2 voksne i vores bil..

Anmeld

15. april 2011

Sara.

Anonym skriver:

nu er det sådan at min mand har 2 børn fra tideligere forhold som er 6 og 7 og de er her hver anden weekend... de deler værelse og vores den lille sover inde hos os... så pladsen er lidt knebent når de osse er her.. det er mere det jeg tænker på..

men ellers må vi jo have kig på hus eller større lejlighed.. plus at vi osse skal have ny bil, da der ikke kan være 4 børn og 2 voksne i vores bil..

Ja så kan jeg godt se det med pladsen og pengene......

Træls at sådan noget skal ha indflydelse, men det bliver man jo nødt til at tage højde for!

Anmeld

15. april 2011

Anonym trådstarter

lærkes_mor skriver:

Ja så kan jeg godt se det med pladsen og pengene......

Træls at sådan noget skal ha indflydelse, men det bliver man jo nødt til at tage højde for!

ja men jeg har det sådan at barnet kommer i første række.. vi har jo alt hvad man skal bruge til sådan en lille størrelse.. bortset fra hvis det bliver det modsatte køn, så mangler vi jo tøjet.. men man kan få meget billigt brugt tøj, som samtidig er flot.. hvis vi ikke har råd til ny bil, må vi gå når de to store er her, eller tage toget, og så kan vi køre bil når vi har de to små.. med hensyn til pladsen, så må vores den lille sove sammen med de to store på værelset og baby i soveværelset.. som sagt er de her kun hver anden weekend.. og vi vil rigtig gerne flytte, så hvis HUSET lige pludselig er der, så flytter vi osse.. vores gamle nabo boede med 4 børn og mand i en 3 værelses, indtil børnene flyttede hjemmefra... vi er jo bare blevet luksusdyr herhjemme

Anmeld

15. april 2011

Sara.

Anonym skriver:

ja men jeg har det sådan at barnet kommer i første række.. vi har jo alt hvad man skal bruge til sådan en lille størrelse.. bortset fra hvis det bliver det modsatte køn, så mangler vi jo tøjet.. men man kan få meget billigt brugt tøj, som samtidig er flot.. hvis vi ikke har råd til ny bil, må vi gå når de to store er her, eller tage toget, og så kan vi køre bil når vi har de to små.. med hensyn til pladsen, så må vores den lille sove sammen med de to store på værelset og baby i soveværelset.. som sagt er de her kun hver anden weekend.. og vi vil rigtig gerne flytte, så hvis HUSET lige pludselig er der, så flytter vi osse.. vores gamle nabo boede med 4 børn og mand i en 3 værelses, indtil børnene flyttede hjemmefra... vi er jo bare blevet luksusdyr herhjemme

MAN KAN HVAD MAN VIL :-)

Vi boede også i en lille bitte bitte 2 vær. i starten med vores datter... og det gik nu fint nok, men var nu lækkert at få en 3 vær. da Nor kom... og vi har heller ikke bil.... Men cykler :-)

Mente bare at hvis man slet slet ikke havde råd eller overskud så er det i mine øjne ikke det mest smarte at sætte endnu et barn i verden.

Men håber din mand og dig blir enige i fællesskab og gør det der er bedst for jer!!

:-)

Kram

Anmeld

15. april 2011

Mortil2-87

Anonym skriver:

prøv og sæt jer ned og snak alle tingene igennem, lav f.eks en liste med positive og negative ting,. Det kan hjælpe på at se det anderledes ( Med hensyn på plads + andet.. )

Anmeld

15. april 2011

tinasmor

Ja det er rigtig svært. Ikke fordi der ikke er nok plads, eller måske ikke så mange penge. Men fordi manden din ikke er klar. Det kan ende med du måske så ender som enlig mor til to. Omvendt vil jeg også sige, at hvis du ikke kan klare tanken om en abort, så skal du hellere gøre det, for det tror jeg du vil fortryde senere hen.

Håber I finder en løsning.

Anmeld

16. april 2011

Wimmie

Hvorfor mener han ikke at der er plads? Altså pladsen virker da som det mindste af problemet, der er jo længe til barnet kommer og det behøver vel ikke sit eget værelse den første tid mens de begge er små?

Det virker lidt som om pladsmangel er en undskyldning fra din kærestes side og nærmere som om han ikke er klar til at få et barn så hurtigt efter den første...men altså; han har jo selv været med til at lave barnet og hvis du ikke kan bære at få en abort, så skal du bestemt ikke gøre det. Det kan ødelægge jers forhold og dit psykiske helbred.

I må snakke, snakke og snakke lidt mere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.