Hvornår lærer børn at cykle uden støtteben?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20.352 visninger
9 svar
0 synes godt om
15. april 2011

LotteN

Min pige på 2 (snart 3) har cyklet på cykel med støtteben i lidt over 1 år nu. Den cykel hun cykler på er dog uden kæde, så det betyder jo at pedalerne drejer rundt konstant.

Mit spørgsmål er så hvornår lærer de at cykle uden støttehjul? Kan ikke finde ud af om hun skal ønske sig en cykel med støtthjul, men med kæde, så hun kan lære hvordan man bremser.. men hvis der er længe til man lærer at cykle uden støttehjul er der jo ingen grund til det.

håber nogen har et svar eller to

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2011

mamax3

LotteN skriver:

Min pige på 2 (snart 3) har cyklet på cykel med støtteben i lidt over 1 år nu. Den cykel hun cykler på er dog uden kæde, så det betyder jo at pedalerne drejer rundt konstant.

Mit spørgsmål er så hvornår lærer de at cykle uden støttehjul? Kan ikke finde ud af om hun skal ønske sig en cykel med støtthjul, men med kæde, så hun kan lære hvordan man bremser.. men hvis der er længe til man lærer at cykle uden støttehjul er der jo ingen grund til det.

Min den mellemste blir 6 til maj og vi gik igang med at øve sidste år men blev ik færdige så vi går igang igen imorgen... Nu har hun bare en kæp i... 

Anmeld

15. april 2011

Ina33

Jeg tror det er meget individuelt. Min datter var 5 år, da hun lærte at cykle uden støttehjul, og min søn var kun lige blevet 3 år da han cyklede uden støttehjul.

Jeg tror de børn der er vant til at køre på løbecykel er hurtigere til at lære at cykle uden støttehjul, da de jo allerede har balancen.

Anmeld

15. april 2011

musse1

vores en ældste var 4½ da han lærte at cykle uden støtte hjul, og lærte det på 2 dage, men der i mod vores søn som fylder 5 i morgen, har ik lært det i nu, det er projektet vi prøver igen til sommer, prøvede også i sommeres, men han turde slet ik..

tror det er meget forskelligt, går an på hvordan ens barn er..

Anmeld

15. april 2011

Silvermist

Min ældste datter der fylder 4 år om ca. 2 måneder cykler uden støttehjul og har gjort det siden hun lige var fyld de 3 år.

Anmeld

15. april 2011

Isabella_mor

LotteN skriver:

mine niecer kunne cykle på 2 hjul uden kosteskafthjælp som 3 årig..  (det kunne du jo overveje at gøre... den med kosteskaftet) men de havde også sådan nogle cykler i børnehaven med to hjul som de lærte at fræse rundt på.. det var de rimelig skrappe til de børn der gik der.. og de var også de der 3 år gamle.. helt vildt.

men kosteskaftmetoden er en smart måde at få barnet til at lære cyklen at kende.. og så skal der ellers bare smides en masse beskyttelse på ugen, hjelm og knæ og albuebeskyttere... og så bare ud og cruise.. selvf på en cykel med pedal og håndbræmse... det kan du sagtens..  

jeg lærte først at cykle sent.. jeg tror jeg var 7 år.. da jeg satte mig på en 2 hjulet cykel første gang.. 

Anmeld

15. april 2011

DK

Det er vist meget forskelligt! Det kommer an på hvor motorisk dygtige ens unger er! Kirstine var 5,5 år da hun lærte det! Det tog hende 2 uger ca så kunne hun. Vi øvede hver dag!

Men nogen børn kan jo MEGA tidligt! Helt ned til 3 år!

Anmeld

15. april 2011

Cris

Hvis de aldrig bruger støtteben, så lærer de faktisk ret hurtigt. De fleste i dag starter med en balance-/løbecykel og så kan de gå over til en begynder cykel, når de er ca 3. Men uden støtteben! Man kører med dem lidt og hurtigt finder de balancen igen! Jeg har set efterhånden mange

Anmeld

18. april 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Luka blev 3 1/2 år i fredags. Han lærte at cykle i lørdags uden støttehjul. Han satte sig bare op på en cykel og cyklede. Vi måbede noget, he he he. Han har en løbecykel som han har brugt og været super god til. Så han har selvfølgelig haft balancen i forvejen.

Anmeld

24. april 2011

Lotz01

hmm... min søn er 4år og 4mdr, han har lige "lært" det. Når jeg siger det på den måde, er det fordi jeg må indrømme, vi stort set ikke har "øvet" det med ham  Det kommer sig af, at hver gang vi så meget som har nærmet os ham og en hvilken som helst cykel (med eller uden støttehjul), så er han gået total amok i "JEG KAN SEEEEEEELV!!" og hvis vi alligevel er trådt et skridt nærmere, så har han bare droppet det fuldstændig! Så uden nogen form for hjælp til indlæringen, har han nu fundet teknikken  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.