LotteN skriver:
Min pige på 2 (snart 3) har cyklet på cykel med støtteben i lidt over 1 år nu. Den cykel hun cykler på er dog uden kæde, så det betyder jo at pedalerne drejer rundt konstant.
Mit spørgsmål er så hvornår lærer de at cykle uden støttehjul? Kan ikke finde ud af om hun skal ønske sig en cykel med støtthjul, men med kæde, så hun kan lære hvordan man bremser.. men hvis der er længe til man lærer at cykle uden støttehjul er der jo ingen grund til det.
håber nogen har et svar eller to 
mine niecer kunne cykle på 2 hjul uden kosteskafthjælp som 3 årig.. (det kunne du jo overveje at gøre... den med kosteskaftet) men de havde også sådan nogle cykler i børnehaven med to hjul som de lærte at fræse rundt på.. det var de rimelig skrappe til de børn der gik der.. og de var også de der 3 år gamle.. helt vildt.
men kosteskaftmetoden er en smart måde at få barnet til at lære cyklen at kende.. og så skal der ellers bare smides en masse beskyttelse på ugen, hjelm og knæ og albuebeskyttere... og så bare ud og cruise.. selvf på en cykel med pedal og håndbræmse... det kan du sagtens..
jeg lærte først at cykle sent.. jeg tror jeg var 7 år.. da jeg satte mig på en 2 hjulet cykel første gang..
Anmeld