Ingen hcg tal med positiv graviditetstest..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

896 visninger
1 svar
0 synes godt om
15. april 2011

Saaby

Hejsa..

Er der nogen, der ved om man kan have et hcg der ikke kan måles, og så stadig være gravid..

Min veninde fik en positiv graviditetstest, men de kunne ikke måle et hcg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2011

tinasmor

Hcg under 5 siges ikke at være gravid. Normale graviditetstest måler som regel fra 10 eller 20 stykker (som regel afhængig af hvor dyre de er) Men er man gået over tiden et par dage så har man nok graviditetshomon i kroppen til at det kan måles.

Mit gæt vil være, at hun måske har haft en biokemisk abort i mellem graviditetstesten og hcg prøven. Eller alternativt at testen af en eller anden grund ikke har virket optimalt.

HCG prøver er meget sikre.

Vil dog sige, at jeg en gang har oplevet at jeg har fået taget en HCG prøve på et hospital som viste helt forkerte tal. Det virkede meget mistænktsomt og derfor fik jeg taget en dagen efter som igen viste rigtigt. Så der var sket en fejl i ledet. Men det skal dog siges at jeg fik taget blodprøver hver uge i 6 månedr (pga en sygdom) og det var kun den ene gang. Og de sagde de ikke havde oplevet det før (og tallet var altså op afgående dvs det skulle være 0 men viste f.eks 200- så det helt omvendte af din veninde)

Så mit bud er stadigvæk en biokemisk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.