Kan man gå i for varmt bad??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.162 visninger
10 svar
0 synes godt om
15. april 2011

Mortil2-87

hvorfor jeg stiller dette her underlige spørgsmål er fordi jeg elsker og tage mig et varmt ca 39 grader bad..!

Er i uge 29+7 ...

Gjorde det også med min store datter og der skete ikk noget, nu mosler den lille prinsesse bare som en sindsyg når jeg er i bad..

Er ikk bekymdret el, noget .. Spørger bare af ren nysgerrighed..

God weekend og påske ferie..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2011

Nea85

Jeg ved det heller ikke, men jeg hørte en sige, at for varmt vand kan påvirke temperaturen på fostervandet - hun sagde dog ikke hvad det kunne gøre ved barnet. Jeg ved nu ikke helt om man skal tro på det, for hvad så når man er i svømmehallen, der er vandet jo kun omkring 28 grader...

Hilsen Linnea 37+4

Anmeld

15. april 2011

Mortil2-87

Nea85 skriver:

Jeg ved det heller ikke, men jeg hørte en sige, at for varmt vand kan påvirke temperaturen på fostervandet - hun sagde dog ikke hvad det kunne gøre ved barnet. Jeg ved nu ikke helt om man skal tro på det, for hvad så når man er i svømmehallen, der er vandet jo kun omkring 28 grader...

Hilsen Linnea 37+4

har nemlig os tænkt tanken om fostervandet kunne blive for varmt,,.. ja nemlig så burde det os kunne blive for koldt der..

Anmeld

15. april 2011

MorEllen

Malousmor87 skriver:

hvorfor jeg stiller dette her underlige spørgsmål er fordi jeg elsker og tage mig et varmt ca 39 grader bad..!

Er i uge 29+7 ...

Gjorde det også med min store datter og der skete ikk noget, nu mosler den lille prinsesse bare som en sindsyg når jeg er i bad..

Jeg er ret sikker på at baby tåler temperaturændring i fostervannet... det bliver vel også varmt hvis man slikker sol på stranden en varm sommerdag... og koldt igen hvis man tager en dukkert i søen
Men det du nok skal være litt obs på når du tager et langt, varmt bad er nok heller at du kan få blodtrykksfall, og dermed føle dig svimmel og utilpass..  Jeg ælsker at tage lange varme karbad, men hvis jeg lå for længe da jeg var gravid, blev jeg bare så svimmel og fik kvalme...!

Held og lykke med de siste uger af svangerskapet! GOD WEEKEND!

Anmeld

15. april 2011

IsjaLuna

Malousmor87 skriver:

Er i uge 29+7 ...

Hvis du tænker at babyen er inde i varmen i 37 grader, og at helt ude på din hud (langt fra babyen) er der dejlig varm vand der rammer, så lyder det ikke slemt. Babyen er mere beskyttet end du tror. 

Da jeg var gravid, tog jeg nogengange den varme vand mod min mave og aede min mave Det var dejligt og fik at vide at det var som at massere babyen. Ikke selve varmen fra varmen gjorde noget, men at bruseren kilder på maven  

X Isja

Anmeld

15. april 2011

Mischa

Malousmor87 skriver:

Er i uge 29+7 ...

Jeg har læst i babybøger at hvis man går i varme karbad kan det sætte fødsel igan medfører spontan abort... ved altså ikke om det er rigtigt... men jeg turde ikke gå i karbad hæhæ måske er jeg overtroisk. kan bare ikke huske hvor jeg har læst det.

Anmeld

15. april 2011

MorEllen

Michelle&Michael skriver:

Jeg har læst i babybøger at hvis man går i varme karbad kan det sætte fødsel igan medfører spontan abort... ved altså ikke om det er rigtigt... men jeg turde ikke gå i karbad hæhæ måske er jeg overtroisk. kan bare ikke huske hvor jeg har læst det.

Jeg har også hørt dette med fare for spontan abort ved karbad tidlig i graviditeten.. men kan heller ikke huske hvor længe det gjalt, og hvorfor det kunne være skadelig.. Jeg lever efter alt-med-måde-princippet, så jeg badet med god samvittighet gennem hele svangerskapet.. bare ikke for varmt vand..

Anmeld

15. april 2011

marloutti

I min graviditetsbog står der altså at fostervandet ikke ændrer sin temp på 37, uanset om moren får det for varmt eller koldt..

Anmeld

15. april 2011

tinasmor

Jeg har læst at man ikke må være direkte i solen (alså ligge og slikke sol i udlandet f.eks) i længere tid fordi babyen ikke selv kan regulere varmen ind i maven. Men det stemmer jo så ikke overens med det en anden skriver med at det aldrig bliver varmere end 37 grader. Og hvis det står i en graviditetsbog er det forhåbenlig det rigtige.

Så har jeg læst at man igennem graditeten skal holde sig fra f.eks spa og boblebade, med det skulle være noget med risiko for bakterier osv.

Anmeld

15. april 2011

Isabella_mor

hvis det er brusebad kan din baby jo høre strålerne ramme din krop. det kan være at din baby kan høre og genkende lyden...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.