Kan det seriøst lade sig gøre? :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.464 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. april 2011

Anonym trådstarter

Okay lidt pinligt spørgsmål.. Men er det sværere at føde, når man er rimelig snæver forneden? Vi snakkede lige om det herhjemme i dag, at det virker fuldstændig umuligt der skal komme en lille ud forneden af mig, fordi jeg er utrolig snæver. Vi kan slet ikke tro, det er muligt. Jeg ved godt man udvider sig de der 10 cm, men stadig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2011

mor til 2 skønne piger .

Anonym skriver:

Okay lidt pinligt spørgsmål.. Men er det sværere at føde, når man er rimelig snæver forneden? Vi snakkede lige om det herhjemme i dag, at det virker fuldstændig umuligt der skal komme en lille ud forneden af mig, fordi jeg er utrolig snæver. Vi kan slet ikke tro, det er muligt. Jeg ved godt man udvider sig de der 10 cm, men stadig 

tror jeg sagtens man kan , tænk på hvor mange snæver piger der har født .

Anmeld

15. april 2011

Anonym trådstarter

ønskebebsi skriver:

tror jeg sagtens man kan , tænk på hvor mange snæver piger der har født .

Det er self. rigtigt, det virker bare så urealistisk!

Anmeld

15. april 2011

Rockertand

Anonym skriver:

Du bliver vurderet af læge og jordemoder, om de mener, at dit bækken er bredt nok til at føde naturligt - men du vil blive overrasket over, hvor meget det kan give sig, det er meeeget få kvinder, der ikke kan føde vaginalt.

De der helt vilde veer, man får - de gør altså gavn og strækker det hele dernede - det er enorme kræfter, der er i spil, og selvfølgelig også derfor det gør så jævla ondt - men det er det hele værd, fantastisk oplevelse at føde normalt og synd for de kvinder, der vælger ikke at gennemgå den oplevelse, træls for dem, der ikke får muligheden.

Spørg din jordemoder eller læge ved næste konsultation.

Anmeld

15. april 2011

Sakris

Anonym skriver:

Umiddelbart tror jeg ikke det er sværere. Barnet vokser sig jo sjældent større end at det kan komme ud af sin egen mor (ikke sagt det ikke sker). Har du fået foretaget en gynækologisk undersøgelse? Der kan de vel hurtigt vurdere det.

Men er det fordi du har meget smalle hofter, eller tror du har et meget smalt bækken? Jeg er ikke verdens største menneske. Men havde - i forhold til mange andre fødsler jeg har læst om herinde- en rigtig fin fødsel. Bare tro på du kan!

Anmeld

15. april 2011

Bare-mig

Anonym skriver:

Bare til info (måske jeg misforstår det du skriver) Ja du udvider dig 10 cm, men det er jo ikke din skede der udvider sig 10 cm - men derimod din livmoderhals  

Det er ikke til at sige om det vil være svære for dig at føde fordi du er snæver i skeden, men ja du vil højst sansynligt få en bristning eller få et klip under fødslen. Det er dog ikke noget man som regel mærker noget til under fødslen (hvilket siger lidt om det gør ondt at føde

Anmeld

15. april 2011

Anonym trådstarter

Tak for svarene piger Jeg har dejligt brede hofter, jeg ved ikke om det er bækkenet der er smalt, eller om det bare er eh... Indgangen?  Jeg er ikke blevet undersøgt vaginalt i min graviditet endnu, selvom jeg er næsten halvvejs, men vil lige snakke med jordemoderen om det hos første jordemøder besøg nu her en gang..

Men det er self. rigtigt, at der er voldsomme kræfter i spil, så håber de kan hjælpe mig på vej!

Anmeld

15. april 2011

Tkcuf

Hehe, jeg er nok bare træt- men vi er vel alle ret 'snævre' dernede ? Jeg kan da ihvertfald ikke smutte en baby ubemærket ud derfra.  Ja jeg var bare 18 år da jeg fødte den første, og ja en baby der skal ud af et hul der knap nok er på størrelse med en lille 2 krone virker umuligt. Men babyen presser og 'sprækker' sig bare igennem, det er derfor det gør så fucking ondt! Ud skal baby nok komme

Anmeld

15. april 2011

lykkekevin

det har slet ikke noget med hvor store man er som person der er om ens bækken er stort nok eller for smalt. det kan de sige rimlig hurtig om det er..

ja det gør ondt at føde men så ondt gør det altså heller ikke nu har jeg haft 2 meget forskellig fødsler en der trak sig over flere dage og en på 2 timer 5 min fra første vee og de gjor ondt på forskellig vis den lange forde jeg var træt og ikke kunne komme psykisk igennem min vee den korte havde jeg veer uden pause i nesten 20 min (åbnet min 7 cm på under 20 min) men det er ikke så slemt hav psyken med og lad de kære jm hjælpe dig igennem det og hsk at sig når du syntes det er lidt svært

Anmeld

15. april 2011

Anonym

Er ikke trådstarter, men svarer lige anonymt.

Jeg kender en pige, som har fået et barn ved planlagt kejsersnit, da hun simpelthen var for snæver forneden. Hun havde et problem med at hun let sprækker alene bare ved sex. Hun blev vurderet at en fødselslæge, som undersøgte hende og klart vurderede at hun ikke ville kunne føde naturligt (uden stor skade). Derfor PKS.

Så hvis du er bekymret så få forholdende vurderet.

VH...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.