Ferie og barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.061 visninger
2 svar
0 synes godt om
14. april 2011

tingimor

Hejsa lige  et hurtigt spørgsmål jeg håber i kan svar på..

vi skal havde en lille pige her 6 maj eller hvornår hun nu kommer til verden.

men sidste år bestilte vi en stor famillie ferie til september for at fejer min far og farmors fødselsdag.

men nu var der lige en der sagde til mig at vi ikke måtte rejse på ferie under barsel. men hvis jeg slår op under køge kommune hvor jeg bor så står der man sagens kan tage sin barsels penge med på rejse til udlandet. 

Nogle der ved hvad reglerne er ?? og om jeg nu skal afbestille vores sommerferie ??

Håber i ved det for nu jeg da helt nervøs 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2011

An&Jo

tingimor skriver:

Hejsa lige  et hurtigt spørgsmål jeg håber i kan svar på..

vi skal havde en lille pige her 6 maj eller hvornår hun nu kommer til verden.

men sidste år bestilte vi en stor famillie ferie til september for at fejer min far og farmors fødselsdag.

men nu var der lige en der sagde til mig at vi ikke måtte rejse på ferie under barsel. men hvis jeg slår op under køge kommune hvor jeg bor så står der man sagens kan tage sin barsels penge med på rejse til udlandet. 

Nogle der ved hvad reglerne er ?? og om jeg nu skal afbestille vores sommerferie ??

Håber i ved det for nu jeg da helt nervøs 

så længe du er på barsel må du gøre som det passer dig.. Men så snart din barsel er slut, og du så er arbejdsløs (det ved jeg ikke om du er, det er bare et eksempel) så får du enten dagpenge eller KH og så må du IKKE tage på ferie.. Men under din barsel kan de ikke røre dig da du ikke skal være tilgængelig for arbejdsmarkedet..

Anmeld

14. april 2011

tingimor

mortilj skriver:

så længe du er på barsel må du gøre som det passer dig.. Men så snart din barsel er slut, og du så er arbejdsløs (det ved jeg ikke om du er, det er bare et eksempel) så får du enten dagpenge eller KH og så må du IKKE tage på ferie.. Men under din barsel kan de ikke røre dig da du ikke skal være tilgængelig for arbejdsmarkedet..

pyhhaaaa takker for svart er ikke arb-løs så kommer ikke der til..

så kan jeg godt være lettet igen.. sååå lige helle ferien var ødelagt...

mange tak 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.