prøver lige igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2011

N&J

MariaE skriver:

mine er 2 og snart 4, de kommer kommer konsekvent i seng kl 19 hver dag. I weekenden en time senere, men kun hvis der er gæster eller lign ting.

Søvn er noget af det aller vigtigste for børn og deres udvikling og derfor går vi meget op i at ungerne skal i seng samme tid hver dag, at de ikke skal slæbes alle mulige steder hen om aftenen, f.eks Bilka hvor jeg har set utallige  små unger kl 21 med deres forældre...

Så fordi man en gang er i Bilka med sit barn efter kl. 20, eller ude med sit barn kl. 21, så sørger man ikke for at ens barn får nok søvn? altså børn er forskellige og du og jeg vil nok også være uenige om børn skal have lov til at komme i seng en time senere i julen fordi de skal se julekalender, men det betyder da ikke at mit barn ikke får den søvn hun har brug for - for jeg var en af de forældre der under min ferie i italien ikka lagde mit barn tidligt i seng - faktisk meget sent de dage vi var der.. så nu er hendes udvikling naturligvis skadet... mens kl. 19 virker for jer, virker det ikke nødvendigvis for alle andres børn, og hvis der ikke er plads til lidt spontinitet i livet og indimellem i hverdagen, som fx. at tage i Bilka sent om aftenen - ja, medmindre man har et barn der kræver faste rammer, så har et barn altså også godt af at bryde de rammer og opleve livet lidt anerledes end i hverdagen... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2011

Laulund87

Senere eller før- kl 18.

Hun er 16 måneder

Anmeld

14. april 2011

aya-zia

N&J skriver:

Så fordi man en gang er i Bilka med sit barn efter kl. 20, eller ude med sit barn kl. 21, så sørger man ikke for at ens barn får nok søvn? altså børn er forskellige og du og jeg vil nok også være uenige om børn skal have lov til at komme i seng en time senere i julen fordi de skal se julekalender, men det betyder da ikke at mit barn ikke får den søvn hun har brug for - for jeg var en af de forældre der under min ferie i italien ikka lagde mit barn tidligt i seng - faktisk meget sent de dage vi var der.. så nu er hendes udvikling naturligvis skadet... mens kl. 19 virker for jer, virker det ikke nødvendigvis for alle andres børn, og hvis der ikke er plads til lidt spontinitet i livet og indimellem i hverdagen, som fx. at tage i Bilka sent om aftenen - ja, medmindre man har et barn der kræver faste rammer, så har et barn altså også godt af at bryde de rammer og opleve livet lidt anerledes end i hverdagen... 

er også enig med dig... i hovedtræk er reglen 19,30 men selvfølgelig er der undtagelser

Anmeld

14. april 2011

SussieThyssen

aya-zia skriver:

hej jeg har lavet denne afstemning för få minutter siden men den var hel forkert så prøver lige igen...

jeg vil gerne vide hvornår i ligger jeres børn som endnu ik er i skole, i seng? i hverdagene altså...

Før skolealderen, så har det været kl 19-19:30, men når vi alle havde fri, kunne det sagtens blive senere, hvis de ikke var for trætte.

Kærligst
Sussie

Anmeld

14. april 2011

JustAnotherName

Omkring kl. 19....

Anmeld

14. april 2011

Sof

Mor-til-asta-09 skriver:

herhjemme imellem 18.30-19.00

Samme her. Jeg har en datter med et kæmpe sovehjerte og hvis ikke hun (stadig) får omkring 12 timers søvn, så er hun helt færdig dagen efter 

Anmeld

14. april 2011

LotteGabriella

aya-zia skriver:

hej jeg har lavet denne afstemning för få minutter siden men den var hel forkert så prøver lige igen...

jeg vil gerne vide hvornår i ligger jeres børn som endnu ik er i skole, i seng? i hverdagene altså...

Daniella kommer i seng senest kl. 20 i hverdagene, hun bliver 3 år til sommer

Anmeld

14. april 2011

Muffinmus

N&J skriver:

jo, der er plads til at man kan afvige, men da ikke for at handle ind i Bilka, men for at fejre en fødselsdag eller fordi der er gæster på besøg en enkelt aften eller lign.

Men der kommer an på alderen jo. MINE børn er for små til at rende rundt i Bilka k 21, sådan er det bare. Slæber dem heller ikke med på cafe om aftenen og skal vi ud og spise SPONTANT; ja så er det jo kl 17.18 så de kan komme hej i seng:-)

Ikke alle går lige meget op i søvn og sengetider, men for os har det været vigtigt at de kommer i seng samme tidspunkt, især i hverdagen. Som barn husker jeg fint at være blevet slæbt med rundt og det vil jeg ikke med mine børn. 

Men værsgo for alle andre der vil. Ser ikke ned på folk af dem grund, vi opdrager bare forskelligt jo.

Anmeld

14. april 2011

KarinaIda

Her der er Ida i seng senest kl 20 i hverdagene, og nogen gange senere i weekenden!!

Men det sker da, at hun kan risikere og komme i seng senere på en hverdag, hvis vi er ude til noget.. Men sørger som regel for vi kommer hjem, så hun kan komme i seng til ordentlig tid!!

Anmeld

14. april 2011

millapigen

Magnus Emil kommer i seng kl 19-19.30 oppe igen kl 5-5.30 på hverdage....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.