N&J skriver:
Så fordi man en gang er i Bilka med sit barn efter kl. 20, eller ude med sit barn kl. 21, så sørger man ikke for at ens barn får nok søvn?
altså børn er forskellige og du og jeg vil nok også være uenige om børn skal have lov til at komme i seng en time senere i julen fordi de skal se julekalender, men det betyder da ikke at mit barn ikke får den søvn hun har brug for - for jeg var en af de forældre der under min ferie i italien ikka lagde mit barn tidligt i seng - faktisk meget sent de dage vi var der.. så nu er hendes udvikling naturligvis skadet...
mens kl. 19 virker for jer, virker det ikke nødvendigvis for alle andres børn, og hvis der ikke er plads til lidt spontinitet i livet og indimellem i hverdagen, som fx. at tage i Bilka sent om aftenen - ja, medmindre man har et barn der kræver faste rammer, så har et barn altså også godt af at bryde de rammer og opleve livet lidt anerledes end i hverdagen...
jo, der er plads til at man kan afvige, men da ikke for at handle ind i Bilka, men for at fejre en fødselsdag eller fordi der er gæster på besøg en enkelt aften eller lign.
Men der kommer an på alderen jo. MINE børn er for små til at rende rundt i Bilka k 21, sådan er det bare. Slæber dem heller ikke med på cafe om aftenen og skal vi ud og spise SPONTANT; ja så er det jo kl 17.18 så de kan komme hej i seng:-)
Ikke alle går lige meget op i søvn og sengetider, men for os har det været vigtigt at de kommer i seng samme tidspunkt, især i hverdagen. Som barn husker jeg fint at være blevet slæbt med rundt og det vil jeg ikke med mine børn.
Men værsgo for alle andre der vil. Ser ikke ned på folk af dem grund, vi opdrager bare forskelligt jo.
Anmeld