Prinsen og prinsessens navn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2011

Steph_Laurits

Nadia&Daniel skriver:

Vincent Frederik Minik Alexander

Josephine Sofia Ivalo Mathilda

ENIG

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2011

Nadia&Daniel

N&J skriver:

Jeg har næsten det på samme måde som dig, pånær Ivalo, tænker at Minik og Ivalo begge er grønlanske/højt oppe nordpå navne og det er derfor - det syntes jeg egentlig er en god tanke.. men Vincent.. 

Minik er et drengenavn.

Minik betyder - den tørstige efter brystmælk - drikker godt brystmælk og kommer fra grønlandsk

Minik i tal*:
Hvor mange hedder Minik?
Der er 44 drenge/mænd der hedder Minik til fornavn i Danmark (Januar 2011 - mellemnavne ikke medtaget). Det var 1 flere end i 2010.

I 2009 fik 0 navnet Minik.
Minik var mere populært i 1987 hvor 3 fik navnet.
I perioden 1985 - 2009 fik 21 navnet Minik.

Kilde: Danmarks Statistik*

Ivalo er et pigenavn.

Navnet er Grønlandsk.
Der er meget stor uenighed om hvad navnet betyder, hvis nogen ved det med sikkerhed, må de meget gerne skrive det her! Meget gerne med kildeangivelse
Her er de indkomne forslag:

Ivalo betyder "sommerfugl" på grønlandsk.

Det betyder "senetråd" på grønlandsk.

Det betyder "sytråd"

Ivalo betyder "lillesøster"

Ivalo betyder "lille bølge"

Ivalo i tal*:
Hvor mange hedder Ivalo?
Der er 53 piger/kvinder der hedder Ivalo til fornavn i Danmark (Januar 2011 - mellemnavne ikke medtaget). Det var præcis samme tal som i 2010.

I 2009 fik 2 navnet Ivalo.
Ivalo var mere populært i 1990 hvor 3 fik navnet.
I perioden 1985 - 2009 fik 26 navnet Ivalo.

Anmeld

14. april 2011

Christina.78

Synes det er gode navne og ikke bare christian frederik..bum bum bum...som de gamle..skulle jo også lige vænne mig til felix men han er da en lille felix, så hvorfor ikke vincent og josephine!??

Anmeld

14. april 2011

TinaPina

Dét er da forhåbentligt en spøg

Vincent bryder jeg mig bestemt ikke om!

Og så er jeg da ret glad for at jeg ikke har en datter der hedder Josephine, for det kommer da til at eksplodere ud over landet.

Havde håbet de ville vælge nogle lidt mere oplagte navne.

Anmeld

14. april 2011

eElak

Vincent er et skideflot navn, og jeg havde på fornemmelsen og frygtet at de ville vælge dette navn.. 

og JA jeg skriver frygtet, for det er det samme navn som min søn hedder - og det er bl.a. valgt fordi at der ikke var så mange som hedder det, men at det stadig er et navn som er til at udtale og det er lige til at stave.. 

NU kan jeg se frem til en masse drengebørn som hedder vincent... ØV - jeg var først! 

og i øvrigt - hvis jeg havde gået ned og spillet på de 2 navne som min klare fornemmelse var på fra nogle dage siden og indtil nu - så var jeg rig nu, for jeg havde gættet på VIncent og Josephine

Anmeld

14. april 2011

N&J

Nadia&Daniel skriver:

Minik er et drengenavn.

Minik betyder - den tørstige efter brystmælk - drikker godt brystmælk og kommer fra grønlandsk

Minik i tal*:
Hvor mange hedder Minik?
Der er 44 drenge/mænd der hedder Minik til fornavn i Danmark (Januar 2011 - mellemnavne ikke medtaget). Det var 1 flere end i 2010.

I 2009 fik 0 navnet Minik.
Minik var mere populært i 1987 hvor 3 fik navnet.
I perioden 1985 - 2009 fik 21 navnet Minik.

Ivalo er et pigenavn.

Navnet er Grønlandsk.
Der er meget stor uenighed om hvad navnet betyder, hvis nogen ved det med sikkerhed, må de meget gerne skrive det her! Meget gerne med kildeangivelse
Her er de indkomne forslag:

Ivalo betyder "sommerfugl" på grønlandsk.

Det betyder "senetråd" på grønlandsk.

Det betyder "sytråd"

Ivalo betyder "lillesøster"

Ivalo betyder "lille bølge"

Ivalo i tal*:
Hvor mange hedder Ivalo?
Der er 53 piger/kvinder der hedder Ivalo til fornavn i Danmark (Januar 2011 - mellemnavne ikke medtaget). Det var præcis samme tal som i 2010.

I 2009 fik 2 navnet Ivalo.
Ivalo var mere populært i 1990 hvor 3 fik navnet.
I perioden 1985 - 2009 fik 26 navnet Ivalo.

der er åbentbart et sted der hedder Ivalo, Minik kendte jeg i forvejen, men ikke lige Ivalo

http://en.wikipedia.org/wiki/Ivalo

Anmeld

14. april 2011

Nemesis

Synes vincent er et super flot navn og jeg kan også godt li at de har valgt et grønlandsk navn også..for jeg er sikker på især Frederiks har et særligt forhold til Grønland.

josefine er lidt mere alm..og lidt mere kedeligt, men jeg synes det passer ind til børneflokken.

Jeg tror også denne dåb og disse navne afspejler deres smag og deres valg mere end de 2 første.

:-) Sisse

Anmeld

14. april 2011

PinkLadybug

Hmm må sku indrømme at de fornavne ikke lige er min kop the.. So sorry to say it..

Vincent bryder jeg mig overhovedet ikke om, Frederik=Tja havde man regnet med andet?,Minik=Det skulle han havde heddet til fornavn, Alexander= det er også et super sødt navn...

Josephine= Tja men synes hun skulle have hedder Sophia Josephine i stedet, Ivalo=Super smuk navn efter min mening!, Matilda er også helt i orden!

Anmeld

14. april 2011

Mor til Mike

nattergalen skriver:

Ja hvad synes I om navnene? 

Vincent og Josephine

Kan ærligt ikke fordrage dem, måske josephine.. Men  VINCENT? ej, det minder mig om ham jule-uhyret. forfærdeligt navn!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.