Brug for hjælp vedr. ægløsning og minipiller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.818 visninger
3 svar
0 synes godt om
14. april 2011

Anonym trådstarter

Manden og jeg har netop startet projekt baby op igen. Vi har ét barn. Sidst blev jeg ret hurtigt gravid og kan huske jeg havde totalt styr på det med ægløsning, hvornår osv uden brug af de dér tests. Jeg kunne super godt tænke mig at jeg blev hurtigt gravid igen, hvilket jeg godt ved ikke er nogen selvfølge. MEN MEN jeg kan ikke helt huske hvordan det er man regner ud hvornår man har ægløsning. Nogen der lige kan hjælpe mig

Jeg spiste den sidste minipille i forgårs. Kan det få nogen effekt på, hvor hurtigt jeg kan blive gravid? Eller er de hurtigt ude af kroppen når det nu er minipiller?

Min mens har været uregelmæssig mens jeg har spist minipiller, hvilket de fleste vist oplever - er der nogen der har erfaring for om den hurtigt blir regelmæssig når man stopper med pillerne?

Tak for evt. respons..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2011

Anonym trådstarter

14. april 2011

Muffinmus

Hmm, minipiller..jamen du kan såmænd blive gravid hvis du glemmer en enkelt ellr 2, så de er ret hurtigt ude af kroppen....lige som alt andet. DEn gamle skrøne med at man skulle stoppe mange mdr før så det var ude af kroppen galdt kommer fra vores forældres tid.

Min læge har sagt at det ikke handker om det, men at det handler om hvor hurtigt kroppen finder sin cyklus igen. Derfor har du sikkert ÆL alligevel, men den kan så svinge lidt jo:-)

Hvis du har spist den sidste nu her får du jo mens snart. Når den er STARTET går der typisk 14 dages tid til ÆL kommer. Men det er kun er guide da det er regnet ud fra at du har en cyklus på ca 28 dages tid. Er den kortere eller længere kan ÆL ligge helt anderledes.

Så, regn med at din frugtbare periode evt går fra dag 10 fra mens start og til dag 18-20, så burde du have ramt ÆL jo.

ÆL er ca 14 dage FØR mens.....

Og da cellerne lever længere inde i dig end ægget gør, så er det med at knalde INDEN ÆL og ved ÆL for at give jer selv de bedste muligheder.pøj pøj

Anmeld

14. april 2011

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Hmm, minipiller..jamen du kan såmænd blive gravid hvis du glemmer en enkelt ellr 2, så de er ret hurtigt ude af kroppen....lige som alt andet. DEn gamle skrøne med at man skulle stoppe mange mdr før så det var ude af kroppen galdt kommer fra vores forældres tid.

Min læge har sagt at det ikke handker om det, men at det handler om hvor hurtigt kroppen finder sin cyklus igen. Derfor har du sikkert ÆL alligevel, men den kan så svinge lidt jo:-)

Hvis du har spist den sidste nu her får du jo mens snart. Når den er STARTET går der typisk 14 dages tid til ÆL kommer. Men det er kun er guide da det er regnet ud fra at du har en cyklus på ca 28 dages tid. Er den kortere eller længere kan ÆL ligge helt anderledes.

Så, regn med at din frugtbare periode evt går fra dag 10 fra mens start og til dag 18-20, så burde du have ramt ÆL jo.

ÆL er ca 14 dage FØR mens.....

Og da cellerne lever længere inde i dig end ægget gør, så er det med at knalde INDEN ÆL og ved ÆL for at give jer selv de bedste muligheder.pøj pøj

Okay, det burde være til at finde ud af - tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.