Feriepenge og barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

774 visninger
7 svar
0 synes godt om
14. april 2011

Ma'dikken

Hej Piger

Er der nogle af jer som har lidt styr på feriepenge og barsel?

Jeg skal gå på barsel den 28. juni og har taget vagter indtil da. Nu er jeg så kommet lidt i tvivl om jeg skal afholde min ferie fra arbejde og det jeg har fra min A-kasse inden jeg går på barsel  

Jeg har bare ikke råd til at undvære mine vagter og suppl dagpenge. 134 kr. udbetalt om dagen er ikke ret meget, men jeg vil jo heller ikke gå glip af de penge

Mit spg er kan jeg godt lade vær at afholde min ferie også få pengene udbetalt under barsel uden at de trækker dem fra mine barselsdagpenge?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2011

SaNiNa

Du men under barslen få udbetalt op til 15 ferie dage.

Jeg går sygmeldt lige til jeg skal på barsel så jeg har jo heller ikke muligheder for at holde ferie så jeg skal have udbetalt de 15 dag man nu kan

Anmeld

14. april 2011

Ma'dikken

Sanne og Nicklas skriver:

Du men under barslen få udbetalt op til 15 ferie dage.

Jeg går sygmeldt lige til jeg skal på barsel så jeg har jo heller ikke muligheder for at holde ferie så jeg skal have udbetalt de 15 dag man nu kan

Okay jamen 15 dage er da bedre end ingen dage  men synes at jeg har læst et sted at man skal troppe op på ydelseskontoret efter oktober også kan jeg få noget udbetalt, det er nok de 15 dage man kan få der så

Anmeld

14. april 2011

anjada

Ma'dikken skriver:

Okay jamen 15 dage er da bedre end ingen dage  men synes at jeg har læst et sted at man skal troppe op på ydelseskontoret efter oktober også kan jeg få noget udbetalt, det er nok de 15 dage man kan få der så

Jeg har fået af vide, at jeg kan få udbetalt 3 uger's feriepenge uden modregning i barselsdagpenge, efter d. 30 sept. Men vil jeg have udbetalt inden da, bliver de modregnet.

Anmeld

14. april 2011

Ma'dikken

anjada skriver:

Jeg har fået af vide, at jeg kan få udbetalt 3 uger's feriepenge uden modregning i barselsdagpenge, efter d. 30 sept. Men vil jeg have udbetalt inden da, bliver de modregnet.

Okay jamen det passer da hvertfald med det jeg har læst med oktober  så kan jeg godt lade vær med at afholde det ferie også bare få pengene udbetalt der

Anmeld

14. april 2011

Chr-Hei

Står i samme situation .. Har været sygemeldt siden januar og går på barsel den 4 maj så kan heller ik nå at holde min ferie.. kommer jo tilbage i april ca og vil da være ked af at skulle starte med holde en måneds ferie også...(:

Har snakket med min fagforening og de siger også jeg kan få udbetalt de tre ugers hovedferie sidst i september og resten i slutningen af april 2012...

Surt have pengene til stå kunne da godt bruge dem men vil sgu ikk risikirer jeg pludselig bliver trukket i dp..

Anmeld

14. april 2011

Ma'dikken

Ja jeg kunne nemlig også godt bruge dem, men ikke på bekostning af mine dp, så kan jeg godt vente til sep med at få dem udbetalt

Anmeld

14. april 2011

SaNiNa

Altså da jeg ventede Nicklas var jeg sygmeldt fra uge 13 i graviditeten og så frem til fødsel og jeg kunne få mine ferie penge udbetalt fra januar og som en skrive 3 uger ferie = 15 hele dage

og her i odense skulle man møde op på ydelseskontoret, men ring tl min kommune de ved det helt sikkert

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.