Hvor skal vi bygge og hvor skal vi bo...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

356 visninger
1 svar
0 synes godt om
14. april 2011

Anonym trådstarter

Ja hvor fanden er den der hvide bro???

(og undskyld at jeg er anonym, men ved bare at jeg ikke gider at konfronteres med den her omgang galde  )

Da jeg mødte min kæreste var vi begge under uddannelse. Han blev færdig for flere år siden, og jeg bliver færdig til sommer. Han fik hurtigt job, og nu er det så mig der står foran jobjungelen. Og det er så her jeg begynder at blive rigtig træt af det. For da han blev færdig var finanskrisen ikke startet rigtig endnu, han havde flere jobtilbud, og kunne jo egentlig bare tage det han helst ville. Og det gjorde han. jobbet lå 130 km væk og han pendlede i to år inden jeg gik med til at flytte. Da vi flyttede skulle jeg til at på barsel og efter barslen manglede jeg kun mit speciale, og det er jeg så i gang med nu.

Men nu hvor det er mig der skal til at søge job er der jo lige pludselig alt muligt jeg skal tage hensyn til. Vi har vores skønne datter, og da min kæreste arbejder rigtig meget, kan jeg jo ikke så godt finde et job, som kræver at jeg skal pendle en hel masse. Så bliver prinsessen i hvert fald en af de børn der tilbringer 50 timer i vuggestuen og det VIL jeg ikke.

Men jobbene hænger jo heller ikke ligefrem på træerne for tiden... Har foreslået min kæreste at jeg søger de jobs der er, og at hvis jeg får et som ligger langt væk, så flytter vi efter det. Men det vil han ikke være med til, da han jo så skal pendle igen. Og da han i forvejen arbejder rigtig meget, så synes han jo ikke han kommer til at se sin datter. Omvendt kan han jo også godt se, at han ikke vil kunne hente prinsessen i vuggestue hver dag, som det vil være nødvendigt hvis jeg (ligesom ham) tog et job 130 km væk. Sagen er nemlig den, at jeg er blevet tilbudt et job i vores gamle by, men det har jeg jo sagt nej til pga ovenstående...

Ihh... synes bare det er lidt uretfærdigt... Men samtidig kan jeg da også godt se at vores liv da selvfølgelig er anderledes nu. Jeg synes bare ikke det er fedt at skulle være arbejdsløs, fordi jeg gik med til at flytte og at min kæreste arbejder meget... For hvis bare hans arbejdstider var normale, så kunne han jo hente i vuggestuen...

Nå, skulle vist bare ud med det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2011

Rockertand

Uha-ja, der er nogle ting og sager, der skal afklares - men det er I jo kun jer to til

Jeg synes, at det er helt fint, at du kan læsse lidt af herinde, men tag en fornuftig snak med manden om det, og så må I jo finde en fælles løsning.

Hilsen en mor, som er alene med børnene i hverdagen og selv skal få ALT til at gå op i en højere enhed - manden er 100% familiefar i weekenden - og det kan sagtens lade sig gøre, hvis alle er indforstået med spillereglerne 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.