Opskrift på sund kage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.331 visninger
7 svar
0 synes godt om
14. april 2011

Meilby

Hej alle kagebagere!

Jeg er ved at omlægge min kost for at smide en masse kilo, og vil derfor høre om nogen af jer ligger inde med nogle gode opskrifter på slanke kager? Skal nemlig have besøg af mødregruppen her snart, og vil jo gerne servere en lækker kage, som der ikke er alt for fed for dem

Knus Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2011

quity

Meilby skriver:

Hej alle kagebagere!

Jeg er ved at omlægge min kost for at smide en masse kilo, og vil derfor høre om nogen af jer ligger inde med nogle gode opskrifter på slanke kager? Skal nemlig have besøg af mødregruppen her snart, og vil jo gerne servere en lækker kage, som der ikke er alt for fed for dem

Knus Pernille

Jeg har af og til lavet diverse diabeteskager,de erjo fri for sukker og oftets fedtreduceret. Men en slankekage tror jeg ik bliver let at finde.

Anmeld

14. april 2011

Nalle

Jeg plejer at lave en fedt fattig chokolade kage, rigtig god!

Du kan finde mange gode opskrifter på alletiderskogebog.dk

Anmeld

14. april 2011

Kamulla

ville lave banan pandekager  

en masse frugt, og nogle hjemmelavede grovboller med div. pålæg og juice

Anmeld

29. april 2011

Carl-Emil's mor

Hvis du stadigvæk er interesseret kan jeg i aften finde opskriften på den SUNDE chokoladekage jeg altid bager   Det er ikke med sukker fra roer men fra DADLER også er der 2 tske honning i  Jeg bruger grahamsmel i den  Er en suuuuuper lækker kage

Anmeld

30. april 2011

ann-kristina

Hjerteforeningens gulerodskage smager fantastisk!!!! Den er på deres hjemmeside

Anmeld

30. april 2011

Meilby

Elmer&Amy skriver:

Hvis du stadigvæk er interesseret kan jeg i aften finde opskriften på den SUNDE chokoladekage jeg altid bager   Det er ikke med sukker fra roer men fra DADLER også er der 2 tske honning i  Jeg bruger grahamsmel i den  Er en suuuuuper lækker kage

Den vil jeg meget gerne have

Anmeld

1. maj 2011

Jeg har bagt en udelukket på sunde ting!

Den er lidt tung, men den smager rigtigt godt.. Især hvis man lige tager en klat is/cremefraise til!! Hehe...

Den er her:

• 400 g dadler
  • 200 g mandler
  • 5-6 spsk rapsolie
  • Fintrevet skal og saft fra 1 økologisk appelsin
  • 1 tsk vanille
  • 2 tsk stødt kanel
  • 1 lille knivspids havsalt
  • 6 mellemstore økologiske æg

Kør dadler, mandler, olie, appelsinsaft, appelsinskal, vanille, kanel og salt i en foodprocessor et par minutter, indtil du har en jævn masse, der minder lidt om marcipan i konsistensen.

Tilsæt så æggene et efter et, mens foodprocessoren stadig kører.

Kom dejen i en smurt bradepande, tærteform eller lignende og bag kagen i 40-45 minutter i en 160°C varm ovn. Lad kagen køle lidt af inden servering.

Stine og Lisa.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.