Barselsdagpenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

954 visninger
9 svar
0 synes godt om
14. april 2011

Meilby

Hej piger!

Min barsel er i slutningen af denne måned slut, og jeg tager derefter min orlov Jeg skal jo derfor på barselsdagpenge Har haft fat i kommunen ang. om man skal søge om det eller det kommer automatisk (jeg er offentlig ansat i en vuggestue), og de sagde at man den sidste gang man modtager barselspenge får et brev fra kommunen, som man skal sende tilbage og derefter kører det så med dagpenge. Mit problem er jo så at det er midt i denne måned min barsel slutter, og jeg derfor er i tvivl om, om jeg så d. 1 maj kun får en halv måneds løn og ikke dagpenge for resten af måneden.. Nogen der ved det? Det er jo først til den første jeg modtager det brev fra kommunen, og derfor kan jeg vel ikke nå at få dagpenge den måned eller?

Det blev vidst lidt kludret, men håber i forstår, og at nogen kan hjælpe

På forhånd tak

Knus Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2011

Meilby

Modsiger vidst lidt mig selv, men det er i midten Phillip er jo fra d. 9

Anmeld

14. april 2011

LinLin

"Din barsel er slut og så tager du din orlov"??? Det forstår jeg ikke..

Mener du at du ikke får løn mere eller?

Jeg fik løn til og med d. 10. marts og skulle så have haft BDP for restren af måneden udbetalt sammen med lønnen d. 31. marts. Men der var desværre gået kun i mine papirer så jeg fik dem først i går! Men har så fået for d. 11. marts- 11. april!

Anmeld

14. april 2011

Molly8

Meilby skriver:

Hej piger!

Min barsel er i slutningen af denne måned slut, og jeg tager derefter min orlov Jeg skal jo derfor på barselsdagpenge Har haft fat i kommunen ang. om man skal søge om det eller det kommer automatisk (jeg er offentlig ansat i en vuggestue), og de sagde at man den sidste gang man modtager barselspenge får et brev fra kommunen, som man skal sende tilbage og derefter kører det så med dagpenge. Mit problem er jo så at det er midt i denne måned min barsel slutter, og jeg derfor er i tvivl om, om jeg så d. 1 maj kun får en halv måneds løn og ikke dagpenge for resten af måneden.. Nogen der ved det? Det er jo først til den første jeg modtager det brev fra kommunen, og derfor kan jeg vel ikke nå at få dagpenge den måned eller?

På forhånd tak

Knus Pernille

Hej

Jeg undrer mig lidt over fremgangsmåden.

Jeg er også offentlig ansat og har netop aftalt barsel med min arbejdsplads, da det skulle gøres senest 8 uger efter barnets fødsel. Her udfyldte vi sammen et skema, som begge skrev under på. Skemaet har jeg afleveret til lønningskontoret med en kopi til dagpengekontoret. Herefter går det automatisk.

Vær i øvrigt opmærksom på, at du muligvis kan få kontingentnedsættelse ved fagforeningen i dagpengeperioden, hvis du søger i god tid.

Kh Molly

Anmeld

14. april 2011

Meilby

Altså jeg har taget hele min orlov nu, det jeg mener Og nu får jeg ikke løn fra mit arbejde af og skal derfor over på BDP Men er så i tvivl om hvordan det lige foregår med udbetaling

Anmeld

14. april 2011

Ni-ko-li-ne

Meilby skriver:

Hej piger!

På forhånd tak

Knus Pernille

øhm... det du mener er, at du indtil nu stadig har modtaget løn, under barsel... Og nu skal overgå til barselsdagenge ikke?

Anmeld

14. april 2011

Molly8

Molly8 skriver:

Hej

Jeg er også offentlig ansat og har netop aftalt barsel med min arbejdsplads, da det skulle gøres senest 8 uger efter barnets fødsel. Her udfyldte vi sammen et skema, som begge skrev under på. Skemaet har jeg afleveret til lønningskontoret med en kopi til dagpengekontoret. Herefter går det automatisk.

Vær i øvrigt opmærksom på, at du muligvis kan få kontingentnedsættelse ved fagforeningen i dagpengeperioden, hvis du søger i god tid.

Kh Molly

I øvrigt: En kollega glemte at sende kopi til dagpengekontoret, så pengene ikke kom. Hun fik dem dog så med tilbagevirkende kraft, så hun fik alle dem hun skulle have..

Kh Molly

Anmeld

14. april 2011

Ni-ko-li-ne

Meilby skriver:

Altså jeg har taget hele min orlov nu, det jeg mener Og nu får jeg ikke løn fra mit arbejde af og skal derfor over på BDP Men er så i tvivl om hvordan det lige foregår med udbetaling

okay... på den måde...

jamen når du modtager din sidste løn melder din arb giver til kommunen at du nu ikke længere får løn... og så kører det af den vej...

MEN, ring til ydelsescenteret og bed om den sagsbehandler der sidder med din barselsdagpenge sag! Så du er sikker på at der er taget fat i det osv

Anmeld

14. april 2011

Meilby

Molly8 skriver:

Hej

Kh Molly

Sådan nogle papirer underskrev min chef og jeg også Men han ordnede det der skulle ordnes mht. kommunen :/ Og derfor er jeg jo så lidt i tvivl om hvordan og hvorledes Har en veninde som også er på barsel og det er hende der har haft fat i kommunen og fået det afvide, som jeg skrev i ovenstående

Anmeld

14. april 2011

Ni-ko-li-ne

Meilby skriver:

Sådan nogle papirer underskrev min chef og jeg også Men han ordnede det der skulle ordnes mht. kommunen :/ Og derfor er jeg jo så lidt i tvivl om hvordan og hvorledes Har en veninde som også er på barsel og det er hende der har haft fat i kommunen og fået det afvide, som jeg skrev i ovenstående

ring selv til ydelsescenteret... Så har du gjort dit til at det kører som det skal

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.