Test -> er der mon noget galt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

651 visninger
6 svar
0 synes godt om
14. april 2011

Leonora25

Hej piger.

Jeg har siden jeg fandt ud af jeg var gravid jævnligt testet for at følge HCG-niveauet (et par gange om ugen). Og stregen er da også blevet tydeligere og tydeligere, MEN idag synes jeg at den er en smule mere utydelig  Jeg bliver selvfølgelig lidt bekymret og tænker om der kan være noget galt.

Mit spørgsmål er så om der kan være forskel fra test til test (det er samme slags) Jeg har oplevet at kontrolstregen har været af varieret styrke fra test til test, men kan dette ligeledes ske for teststregen- uden at det betyder der er noget galt?

Jeg er 6+3 henne

Mange hilsner den bekymrede!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2011

Kb

Leonora25 skriver:

Hej piger.

Jeg har siden jeg fandt ud af jeg var gravid jævnligt testet for at følge HCG-niveauet (et par gange om ugen). Og stregen er da også blevet tydeligere og tydeligere, MEN idag synes jeg at den er en smule mere utydelig  Jeg bliver selvfølgelig lidt bekymret og tænker om der kan være noget galt.

Mit spørgsmål er så om der kan være forskel fra test til test (det er samme slags) Jeg har oplevet at kontrolstregen har været af varieret styrke fra test til test, men kan dette ligeledes ske for teststregen- uden at det betyder der er noget galt?

Jeg er 6+3 henne

For det første, så ja der kan sagtens være forskel på de forskellige test. For det andet, hvorfor teste sådan hele tiden, hvad får du ud af det?

Anmeld

14. april 2011

Caroline86

der kan sagtens være forskellige mængder farve i testene Har du oplevet at stregerne er tykkere på en test end på en anden, selvom det er samme mærke? princippet er det samme

Jeg ville ikke være urolig, hvis jeg var dig... Hvis man skal spekulere over den slags kan man aldrig slappe af og nyde sin graviditet... HOLD OP med at teste du ER gravid og du får intet ud af at teste mere - kun bekymringer når du så oplever noget som du gør nu!

træk vejret dybt og nyd at du er gravid..

knus Caroline

Anmeld

14. april 2011

Holbæktrunten

Leonora25 skriver:

Hej piger.

Jeg er 6+3 henne

HOLD OP MED AT TESTE MERE 

Det er bare til at blive bims i hovedet af... Se at få en tid hos lægen og få oprettet vandrejournal - så kan det være du tror lidt mere på det, og får lidt fred i sindet :0)

Men for at svare på dit spørgsmål... Jeg tror godt at stregerne fra fabrikken kan variere lidt... Men styrken på stregerne vil også afhænge af hvor koncentreret din urin er. Derfor anbefaler man at bruge morgenurin, da det som regel er den mest koncentrerede. Men selv denne kan jo variere i koncentration.

Så længe du har det godt og ikke bløder, så nyd at der er en lille spire derinde, tro på det og glæd dig 

Anmeld

14. april 2011

Caroline86

Holbæktrunten skriver:

HOLD OP MED AT TESTE MERE 

Det er bare til at blive bims i hovedet af... Se at få en tid hos lægen og få oprettet vandrejournal - så kan det være du tror lidt mere på det, og får lidt fred i sindet :0)

Men for at svare på dit spørgsmål... Jeg tror godt at stregerne fra fabrikken kan variere lidt... Men styrken på stregerne vil også afhænge af hvor koncentreret din urin er. Derfor anbefaler man at bruge morgenurin, da det som regel er den mest koncentrerede. Men selv denne kan jo variere i koncentration.

Så længe du har det godt og ikke bløder, så nyd at der er en lille spire derinde, tro på det og glæd dig 

Anmeld

14. april 2011

Leonora25

Tak for jeres hurtige svar

Jeg kan godt se, nu i nævner det, at det virker lidt tåbeligt at teste så meget   For ja hvad får jeg ud af det- BEKYMRINGER! SÅ vil hermed prøve at lægge mit testmisbrug på hylden.

Jeg tror det var fordi jeg meget tidligt i forløbet fandt ud af jeg var gravid, da jeg i en anden forbindelse var hos lægen. Så tidligt at jeg ikke selv kunne teste positiv før en uge efter og da kun med en svag, svag streg- derefter blev det lidt min måde at indse at jeg rent faktisk er gravid. Det kom som noget af et chok - et fantastisk et vel at mærke!!  Så skulle lige forstå at det rent faktisk var sandt.

Vandrejournalen er oprettet og jeg har fået tid til NF- så jeg burde snart indse at den er god nok - har bare svært ved at tro på at jeg kan være så heldig!!

Men nu vil jeg nyde min graviditet og lytte til min krop, for kvalmen og de ømme bryster burde jo egentlig være tegn nok i sig selv.

Så slut med test  og hvis jeg skulle ryge tilbage i mit misbrug, vil jeg huske jeres vise ord!

Tak for hjælpen piger- det styrkede min tro på at der er en spire og at det nok skal gå!!

Anmeld

14. april 2011

Tulle28

Eiiii hold op med det! Det er da simpelthen tortur, det du har gang i der...

Der behøver ikke at være noget galt, selvom du måske ikke lige har nogen symptomer (for det er vel derfor du tester, ikke?), jeg har stort set ingen symptomer haft, og har en dejlig pige idag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.