Skal man hele tiden lave noget med sine børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.093 visninger
7 svar
0 synes godt om
25. oktober 2008

Heidi.

Hejsa60.png

Jeg har jo mine to piger.. Men problemet med dem er at de hele tiden skal aktiveres til og lege.. Det er værst med Den store hun er 5 år.. Hun gider ikke lave noget alene.. ALT er kedeligt ifølge hende.. Hun kan ikke lege alene.. Vi skal lave noget med hende eller også skal hun lege med sin lillesøster.. Hun bliver møg sur når jeg siger at hun må finde på noget selv..
Når hun så leger med sin lillesøster kan de kun lege samme i et lille stykke tid, så bliver de uvenner!!!!
Min lille datter kan godt lege alene,, Hun er 2 år.. Det er ikke noget problem overhovedet.. Men tit bliver hendes leg ødelagt af den store!!

Hva faen gør man.. Er det normalt??

Kh Heidi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2008

Janep

har apsolut ingen erfaring
men skriver li hva jeg tror alligevel

Jeg tror det handler om tilvænning.. da jeg var lille havde jeg tit kun mig selv (er enebarn og boede på landet) så jeg havde ingen problemer med selv at finde på lege..

måske bar overhør hende når hun siger hun keder sig, så tror jeg nok hun selv ska finde på noget, så må man jo bar håbe det ikk er ulykker hun finder på

herfra

Anmeld

25. oktober 2008

fam.4xc

kender det godt lidt... men her hjælper det lidt at man blot laver lidt i samme rum... altså jeg laver mad mens hun sidder og tegner eller laver perler i samme rum.. men altså vi laver når ret meget sammen alligevel da hun altid har været med til rengøring, tøjvask osv....
Indimellem synes jeg også det hjælper lidt at hjælpe hende igang med et eller andet... nå det blev lidt rodet, men Caroline står her og plager med en neglelak

Anmeld

25. oktober 2008

pusling30

Jeg har det samme problem med mine 2 store drenge på snart 5 år og 3 år!! den store keder sig og vil gerne lege med sin bror, men efter 10 minutter begynder de at slås og skændes.. Når jeg så skiller dem ad og sætter dem med hver deres, så går der 5 minutter så er den store igang med at drille eller ødelægge legen for sin lillebror..
Den mindste er også blevet strid, for hvis de 2 store sidder og ser fjernsyn så slukker den lille for fjernsynet!!

Anmeld

25. oktober 2008

Honningblomst

Nej, jeg mener ikke man skal aktivere sine børn konstant...jeg leger aldrig med mine børn...de er med til det jeg laver hvis de har lyst, vi kan fjolle, slås, kilde og grine..den lille laver mad til mig og vi går tur med dukkerne.
Men de leger selv når de leger og det har de altid gjort.
Du må jo prøve at øve lidt med hende, så hun stille og roligt kan lege mere og mere selv.
Knus Eva

Anmeld

25. oktober 2008

Christinahr

Eva skriver:

Nej, jeg mener ikke man skal aktivere sine børn konstant...jeg leger aldrig med mine børn...de er med til det jeg laver hvis de har lyst, vi kan fjolle, slås, kilde og grine..den lille laver mad til mig og vi går tur med dukkerne.
Du må jo prøve at øve lidt med hende, så hun stille og roligt kan lege mere og mere selv.
Knus Eva

Det ikke helt bevist, men sådan foregård det også cirka her.

Jeg har også spekuleret over det mange gange, men synes det fungere fint.

Anmeld

25. oktober 2008

Kloster

Heidi-Godsk skriver:

Hejsa60.png

Jeg har jo mine to piger.. Men problemet med dem er at de hele tiden skal aktiveres til og lege.. Det er værst med Den store hun er 5 år.. Hun gider ikke lave noget alene.. ALT er kedeligt ifølge hende.. Hun kan ikke lege alene.. Vi skal lave noget med hende eller også skal hun lege med sin lillesøster.. Hun bliver møg sur når jeg siger at hun må finde på noget selv..
Når hun så leger med sin lillesøster kan de kun lege samme i et lille stykke tid, så bliver de uvenner!!!!
Min lille datter kan godt lege alene,, Hun er 2 år.. Det er ikke noget problem overhovedet.. Men tit bliver hendes leg ødelagt af den store!!

Hva faen gør man.. Er det normalt??

Kh Heidi

Hej Heidi.

Nej jeg mener bestemt ikke, man skal aktivere sine børn hele tiden.
Jeg mener, børn har gavn af, at kede sig. Det sætter deres fantasi og selvstændighed i sving.
Min egen erfaring: Nu har vi jo 3 drenge og den store her kan heller ikke finde ud af at lege selv.

En hurtig erfaring fra mine venners børn og jeg selv fra den alder af (jeg er også den ældste) er, at de store ofte ikke selv kan aktivere sig.
Min teori er, at ved nr 1 barn, har man som forældre alverdens tid og overskud, så man ofte leger og aktivere sit ene barn, men når der kommer søskende, får man jo som regel ikke mere tid, men den tid man har, bliver delt op i det antal børn man har... Hvis du forstår, hvad jeg mener

Jeg har ved nr 1 havde jeg også alverdens tid til at lege med Rasmus. Han var navlen i vores lille familie og når han sov, lavede jeg alt det huslige. Men da både Nicolaj og Mads kom til verden, blev den tid jeg havde jo delt i 3 og jeg var/er nødt til at lave alt det huslige imens alle er vågne. Ellers kan jeg slet ikke nå det hele.
Nicolaj og Mads kan sagtens lege selv og bliver tit forstyrret af Rasmus som keder sig.
ALT er også kedeligt for Rasmus, men det er altså ærgeligt. Så må han jo finde på noget sjovt at lave. Jeg kommer ofte med nogle ideer, men ingen er åbenbart sjove.
Og hvad angår søskende og skænderier... Hvis man vil lege sammen, er man jo nødt til at kan enes. Ellers kan man ikke lege sammen. Det får mine drenge tit at vide.
Skændesde meget, må de jo lege hver for sig... Jeg gider ikke høre på alle de skænderier...

Håber det kunne hjælpe lidt

Kloster

Anmeld

26. oktober 2008

Stumpen

Eva skriver:

Knus Eva

Dejligt at læse at det også foregår sådan andre steder.. Jeg har nemlig for nylig haft en fornemmelse af aldrig at lege med Mathilde og tænk om det er lidt dårligt... Eller aldrig og aldrig, vi læser bøger, kigger billeder og leger hvis hun kommer til mig med noget...
Pt. ser hun bare så meget tv/film/Emil fra Lønneberg, men håber og tror at det bare lige er en periode hun skal igennem... Jeg ved at hun går rigtig meget når hun er hos hendes dagplejemor og de er meget ude, så hun er også godt træt når hun bliver hentet hjem, så kan også godt forstå at hun ikke har vildt energi til at fræse rundt på scooteren eller hvad det nu er... For hun har ligesåvel haft en arbejdsdag som vi har...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.