De der trykhedsskanninger...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

486 visninger
7 svar
0 synes godt om
13. april 2011

NatteS

Ja.. de der trykhedsskanninger.

Er det nogle laegen siger man sådan lige får lov til at få.. eller er det noget man bare kan bede om ?

Sidste gang jeg var gravid blev jeg først skannet til NF 12.uge.

Men synes jeg laeser nogle gange at der er nogle herinde der har fået trykhedsskanninger og de kan vaere allerede i uge 6-7-8 ?

Bare nysgerrige lille mig

kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2011

Maalene

NatteS skriver:

Er det nogle laegen siger man sådan lige får lov til at få.. eller er det noget man bare kan bede om ?

Men synes jeg laeser nogle gange at der er nogle herinde der har fået trykhedsskanninger og de kan vaere allerede i uge 6-7-8 ?

kram

De fleste læger giver kun en henvisning til en tryghedsscanning, hvis der er frygt for noget er galt, eller der er gået noget galt i en tidligere graviditet...

Men google tryghedsscanninger, så kommer der en maaaasse forskellige klinikker op, som tilbyder det...

De tager mellem 200-700 kr. for en tryghedsscanning - så kig dig for inden du booker ved den første og den bedste

Anmeld

13. april 2011

NatteS

Maalene skriver:

De fleste læger giver kun en henvisning til en tryghedsscanning, hvis der er frygt for noget er galt, eller der er gået noget galt i en tidligere graviditet...

Men google tryghedsscanninger, så kommer der en maaaasse forskellige klinikker op, som tilbyder det...

De tager mellem 200-700 kr. for en tryghedsscanning - så kig dig for inden du booker ved den første og den bedste

hehe ja okai.. tak for svar

jeg ku self. bare google.. men det er lidt hyggeligere med svar fra folk der har prøvet det herindefra.. men det lyder da ret ligefrem.

så kan vi godt vente med skanning til nf tror jeg .. (når jeg engang bliver gravid igen)

Anmeld

13. april 2011

Moar2011

NatteS skriver:

kram

hvis lægen mener der er grund til en scanning får man den gratis. men ellers skal man selv betale for en tryghedsscanning ..

Anmeld

13. april 2011

Julemusen

Jeg fik at vide ved lægen at det var hvis man var usikker på terminen, fx hvis den gravide ikke kan huske sidste mens dato og cyklus-længde. Eller hvis den gravide har mange smerter, haft SA eller MA i en tidligere graviditet.

Jeg var også først til scanning i uge 12 Og synes jeg var helt fint. Synes det er for meget dem som tager til scanning hver anden uge næsten fordi de går og er bekymret for bekymringerne stresser kroppen og kan faktisk forårsage problemer i graviditeten. 

Anmeld

13. april 2011

NatteS

Kitty-Katten skriver:

Jeg fik at vide ved lægen at det var hvis man var usikker på terminen, fx hvis den gravide ikke kan huske sidste mens dato og cyklus-længde. Eller hvis den gravide har mange smerter, haft SA eller MA i en tidligere graviditet.

Jeg var også først til scanning i uge 12 Og synes jeg var helt fint. Synes det er for meget dem som tager til scanning hver anden uge næsten fordi de går og er bekymret for bekymringerne stresser kroppen og kan faktisk forårsage problemer i graviditeten. 

Tja.. det var vel egentlig også mere for hvis tilbudet var der.. man er jo spaendt og nysgerrig..

Men så vil jeg da heller håbe der ikke er grund til den ekstra skanning

Anmeld

14. april 2011

Snefnug1984

Tryghedsscanningerne i de tidlige uger (6.-8. uge) gives jo ofte til dem der har modtaget en eller anden form for behandling for at sikre, at der rent faktisk er en graviditet efter en positiv test

Anmeld

14. april 2011

Fenja09

Jeg fik en tryghedsscanning, men ikke gratis og ikke henvist af lægen. Vi betalte selv for den. Vi havde prøvet i næsten 3 år på at blive gravide, så da jeg have positiv test var jeg MEGET usikker på om det nu var rigtigt  

Selvom jeg skulle have været til NF-scanning tidligt pga blødning kom jeg først til i uge 13 og synes der var ALT for længe til. Så jeg fik en privat scanning i uge 10 og det var helt fantastisk

/Fenja (20 +1)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.