kan hunde lugte om man er gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.100 visninger
9 svar
0 synes godt om
13. april 2011

Anette&Sophia

ja, som overskriften siger. kan hunde lugte om man er gravid? - vi fik hund nr 2 igår, super sød labrador, Loui hedder han

når han er henne ved mig, snuser han meget til min mave og ligger hovedet op af mig + det virker som om han passer meget på mig.

nogen der ved noget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2011

Sitrani

Jeg er ikke superklog på hunde, men har da hørt at det kan de faktisk!!!!  Det er ret vildt... men nogle hunde kan jo lugte/fornemme hormoner og forandringer i kroppen, og derfor også en graviditet...... har set en dokumentar om en hund, der vidste hvornår de gamle på plejehjemmet døde... den lagde sig ind til dem noget tid inden, fordi den kunne lugte celleforandringerne.... helt vildt skørt... men tror sgu på, at de kan!!!! Det er jo ikke en normal lugtesans de render rundt med.... det er nærmest en 6. sans jo! haha..

Anmeld

13. april 2011

Miia90

jeg tror de kan mærke der er noget som ikk plejer  Min svigerindes hund, gør det samme ved mig, og vil bestemt ikk være voldsom med mig, som før hen når jeg fx ligger på sofanen hopper den op og ligger med hovede på min mave og passer på mig.

Anmeld

13. april 2011

sabi1979

Hejsa , det kan godt passe, for vi havde 2 katte  da jeg blev gravid og de blev helt anderledes, de vil ligge over ved mig hele tiden som om de kunne fornemme at jeg var gravid

knus Sabrina

Anmeld

13. april 2011

Den lykkelige

Har lige skrevet om det i en anden tråd også.. men ja jeg tror bestemt dyrene ved og kan mærke det.. Kunne mine forældres katte med mi.. Som en anden også skriver med de kan mærke døden.. min mor arbejder på plejehjem hvor de har en kat og når en borger ligger dødende så ligger katten sig altid i fodenden af den gamles seng når det tid.. tror virkelig de "ved" og kan mærke mere end vi tror..

Anmeld

13. april 2011

Mira0911

De kan hvert fald mærke der er noget anderledes ved en... 

Anmeld

13. april 2011

Diana...

Jeg ved ikke om de lige frem kan lugte det, men de kan helt sikkert mærke noget. Vores hund har regeret på det begge gange. 

Anmeld

13. april 2011

malou

Mine vovser kunne helt bestemt lugte da jeg blev gravid.

Ganske tidligt faktisk. Den ene kunne slet ikke lade være med at rende hvileløst efter mig konstant og lå på det nærmeste ovenpå mig når vi skulle sove.

Det var super sødt

Knus Malou

Anmeld

13. april 2011

tingimor

jeg vil sige helt klart ja.min/vores hund er i hverfald meget anderleds hun lister stille hen til mig og kunne på igen måde finde på at ramme mig voldsomt heller ikke ved leg.

også lægger hun tit hoved i skødet eller på maven af mig  også vil hun meget gerne havde lov at sove i min benende og det vi ikke helt enig om da hun ikke normalt må være i sengen. men sød er hun i hverfald 

Anmeld

13. april 2011

Rockertand

Alle svarene harmonerer ikke så godt med, at I har fået hund i går - den ved jo intet om, hvad "normalen" er, så den vil ikke kunne snuse sig frem til en forskel.

Det er vel bare en ny hunds reaktion på dig og dens måde at søge tryghed og nærvær - men du kan jo tolke, som du bedst synes, det er jo også en meget rar tanke, at den passer på dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.