Opbevaring af boller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

978 visninger
5 svar
0 synes godt om
13. april 2011

LLN

Jeg skal have fødselsdagsgæster i morgen, men er så heldig at min mand har inviteret mig ud og spise frokost. Vi kommer nok først hjem igen en times tid før gæsterne kommer, så jeg vil bage bollerne i morgen formiddag inden vi tager afsted. Hvordan skal jeg opbevare dem til de skal spises, og skal de evt. lunes?

Jeg har bagt mørdejsbunde med kransekage kant og chokolade i dag, så de skal bare fyldes med kagecreme som også er lavet og friske jordbær.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2011

Ni-ko-li-ne

LLN skriver:

Jeg skal have fødselsdagsgæster i morgen, men er så heldig at min mand har inviteret mig ud og spise frokost. Vi kommer nok først hjem igen en times tid før gæsterne kommer, så jeg vil bage bollerne i morgen formiddag inden vi tager afsted. Hvordan skal jeg opbevare dem til de skal spises, og skal de evt. lunes?

Jeg har bagt mørdejsbunde med kransekage kant og chokolade i dag, så de skal bare fyldes med kagecreme som også er lavet og friske jordbær.

hmmmm vi plejer at bage dem og lade dem køle af på risten... og så opbevare i fryseposer der er let lukkede

Anmeld

13. april 2011

Sitrani

Tror jeg havde gjort det samme....  De er jo stadig ret friskbagte, når gæsterne kommer, så hvis du bare luner dem lidt inden I skal have dem, så tror jeg de bliver gode... Du kunne også bare lave dejen, og så sætte den til hævning, og når I så kommer hjem, så lige slå dejen sammen og putte dem i ovnen - så kan det i hvert fald ikke blive mere friskbagt  mmmmh...

Anmeld

13. april 2011

Isabella_mor

jeg vil også sige letlukkede fryseposer.. du kan også bage dem halvt færdigt.. og så kan du bage dem helt færdige lige inden de skal konsumeres så bliver de ikke tørre..

Anmeld

13. april 2011

LLN

Tak for jeres svar, jeg vil bage dem så de kun lige er bagt, og så lune dem og give dem lidt farve inden de skal spises.

Anmeld

13. april 2011

Mumto3

ligesom de andre plejer at jeg opbevare dem i en frysepose. Jeg er dog begyndt at eksperimenter med at opbevarere dem i en stofpose (vi har fået en brød-stof-pose fra Stelton) og det fungere rigtig fint, fordi bollerne kan komme varme deri, og så holder de sig lune rigtig længe. Men de kan ikke ligge der i 'dagevis' uden at blive tørre....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.