nogen der ved?? - ang børnepenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

709 visninger
11 svar
0 synes godt om
13. april 2011

celkt

når nu min ældste er flyttet op til sin far, og dermed er med i hans husholdning, får jeg så fuld børnepenge sats for mit barn nummer tre, da jeg nu jo kun har to hjemmeboende børn??

Det er vel max 2½ barn på adressen og ikke i alt??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2011

LRJ

celkt skriver:

når nu min ældste er flyttet op til sin far, og dermed er med i hans husholdning, får jeg så fuld børnepenge sats for mit barn nummer tre, da jeg nu jo kun har to hjemmeboende børn??

hvis barnet har folkeregister adresse der, er det ham der får pengene, ved det fra min egen familie af.

Anmeld

13. april 2011

Vingummien

Jeg vil gætte på at du får fuld for de 2 du har til at bo hos dig, og ikke mere. Altså fuld sats efter den alder de har

Anmeld

13. april 2011

celkt

ja, det ved jeg godt, men hvad så hos os?? Normalt ville jeg jo kun få ca. halv sats for barn nummer tre. Men nu er hun jo ligepludselig 'nummer 2'... hvis I forstår hvad jeg mener...

tiltror vores regering at lave de mest efleksible regler, så forventer mig ikke så meget...

Anmeld

13. april 2011

tinasmor

Jeg ved det ikke. Men det mest logiske vil være, som du selv siger, at du så får fuldt for de to der nu bor hj.

Anmeld

13. april 2011

LinLin

Ej - er det mig der overhovedet ikke har fattet den nye ændring; er det ikke bare et loft på 35.000 ialt/år? Hvad er det for noget med et ½ barn????

Anmeld

13. april 2011

LinLin

celkt skriver:

Hvor kommer det der 2½ barn fra? (hjælp mig i min uvidenhed!)

- jeg troede bare der var et samlet loft...

Anmeld

13. april 2011

Troldepussen

celkt skriver:

ja, det ved jeg godt, men hvad så hos os?? Normalt ville jeg jo kun få ca. halv sats for barn nummer tre. Men nu er hun jo ligepludselig 'nummer 2'... hvis I forstår hvad jeg mener...

tiltror vores regering at lave de mest efleksible regler, så forventer mig ikke så meget...

Hvis der kun er 2 af dine 3 børn der har folkeregister adresse hos dig, får du fuld børnepenge for de 2, lige som din ex får fuld for ham han har.

Anmeld

13. april 2011

LinLin

Troldepussen skriver:

Hvis der kun er 2 af dine 3 børn der har folkeregister adresse hos dig, får du fuld børnepenge for de 2, lige som din ex får fuld for ham han har.

hvis han har søgt om det, så vidt jeg kan forstå...

http://skat.dk/pdf.ashx?pdfurl=http%3a%2f%2fwww.skat.dk%2fdisplay.aspx%3foId%3d133784%26vId%3d203968

Anmeld

13. april 2011

celkt

DAs mor skriver:

Hvor kommer det der 2½ barn fra? (hjælp mig i min uvidenhed!)

- jeg troede bare der var et samlet loft...

det er også et samlet loft, så det er ikke dig, der er gal på den... det svarer bare til ca 2½ sats, derfor kaldte jeg det 2½ barn...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.