Til dem som syer.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

777 visninger
5 svar
0 synes godt om
13. april 2011

TheLittleOne

Kan være at det er et dumt spørgsmål, men her kommer det-

Jeg skal ud og købe stof til tulle/ballonbukser og ville lige høre hvilken type stof er bedst og hvorfor ?

Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2011

Maja_4000

Jeg har ikke forstand på det - Men ville lige hive den op for dig 

Når jeg køber stof til bukser , køber jeg bare noget som er blødt :b Ved ikke hvad der er "rigtigt" :b

Anmeld

14. april 2011

TheLittleOne

Maja_4000 skriver:

Jeg har ikke forstand på det - Men ville lige hive den op for dig 

Når jeg køber stof til bukser , køber jeg bare noget som er blødt :b Ved ikke hvad der er "rigtigt" :b

Tak

Jeg syntes der er så meget sødt bomuld, men tænker at det skal stryges og hvis så er det jo ikke så smart

Bruger du babyfløjl ?

Anmeld

14. april 2011

Mette.

TheLittleOne skriver:

Kan være at det er et dumt spørgsmål, men her kommer det-

Jeg skal ud og købe stof til tulle/ballonbukser og ville lige høre hvilken type stof er bedst og hvorfor ?

Louise

Helt almindeligt bomuldsstof. Det behøver ikke at stryges, men det er en god ide at vaske inden du syer af det, så det krymper det, det skal inden.

Du kan også sagtens bruge babyfløjl - men det er næsten ved at være for varmt - hvertfald her, så nu syer jeg kun af bomuld. Du kan se at par af de bukser som jeg har lavet, og jeg er hvertfald tilfreds med resultatet. (billederne er efter de er vasket, så de krøller ikke).

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

14. april 2011

TheLittleOne

Mette. skriver:

Helt almindeligt bomuldsstof. Det behøver ikke at stryges, men det er en god ide at vaske inden du syer af det, så det krymper det, det skal inden.

Du kan også sagtens bruge babyfløjl - men det er næsten ved at være for varmt - hvertfald her, så nu syer jeg kun af bomuld. Du kan se at par af de bukser som jeg har lavet, og jeg er hvertfald tilfreds med resultatet. (billederne er efter de er vasket, så de krøller ikke).

Tusind tak for svar, lige det jeg manglede

Hvor er de bare søde de bukser  Det er lige sådan nogen jeg skal sy så det lyder godt med stoffet.

Købte du 1 meter af det med uglerne ?

Anmeld

15. april 2011

Grynt

Hejsa

Det er da overhovedet ikke dumt at spørge om råd

jeg anbefaler også bomulds stof, for det er dejligt nemt at arbejde med og ret fedt til balon/tulle/pose bukser. Baby fløjl kan jeg også godt lide at arbejde med, men er måske for varmt til sommer men lækkert til forår/efterår.

Bare husk altid at vaske dit stof før brug, minus skyllemiddel/eddike. Hvis du véd dit tøj skal tumbles bag efter, så gør også dette før du syr. Så undgår du en krybende overraskelse (taler desværre af erfarring &nbsp

Ps stof og stil + stof 2000 har noget rigtigt fint stof

God dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.