Har du fortrudt dit barns navn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2011

Brams

Lunae skriver:

Hej piger!
Jeg sad og tænkte på om man kan fortryde sit barns navn? Min datter hedder Camille - det var hendes far, som valgte det! Sommetider kigger jeg på hende og tænker at hun slet ikke er en Camille! Når jeg tænker over det, kunne jeg selvfølgelig ikke forestille mig et andet navn til hende!

Er der nogle af jer, som har fortrudt jeres barns navn? Eller som har gjort andre overvejelser omkring navnet?

Har aldrig fortrudt at vores datter kom til at hedde Lærke

Vi var begge meget enige, allerede halvvejs i graviditeten, så hun var en Lærke allerede i maven.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2011

Hvem?

Nope, men vi overvejede også længe, hvad navene skulle være, da de ikke sku være for almindeligt

Det er bare Lauge og Hjalte

Anmeld

13. april 2011

BinaMor

jeg var ked af Madelina i starten. for alle reagerede med et "nå" tavshed... og nogle kunne endda ikke udtale det. men så skrev jeg et indlæg på en slynge-baby side at jeg fortrød og kort efter kom denne slynge (jeg er slynge fan) http://kleinsmekker.dk/product.asp?product=1040

og med masser af søde svar i at holde ved hvad der er vigtigt for mig og ikke andre. nu er jeg super super glad for jeg holdte ved. for hun ER en Madelina. min Madelina. jeg sys det er så smukt og så må vi være ligeglade med hvad andre sys.

Anmeld

13. april 2011

Lunae

BinaMor skriver:

jeg var ked af Madelina i starten. for alle reagerede med et "nå" tavshed... og nogle kunne endda ikke udtale det. men så skrev jeg et indlæg på en slynge-baby side at jeg fortrød og kort efter kom denne slynge (jeg er slynge fan) http://kleinsmekker.dk/product.asp?product=1040

og med masser af søde svar i at holde ved hvad der er vigtigt for mig og ikke andre. nu er jeg super super glad for jeg holdte ved. for hun ER en Madelina. min Madelina. jeg sys det er så smukt og så må vi være ligeglade med hvad andre sys.

Jeg tror også at det er vigtigt at holde ved det man selv tror på! Har en bekendt hvis datter skulle hedde rosa lilje, men barnets mormor synes bare det var forfærdelig grimt! Det endte med at moderen valgte at datteren skulle hedde Caroline i stedet for og hun har så inderligt fortrudt, at hun ændrede det i sidste øjeblik!

Da vi fortalte venner og familie om vores valg af navn fik vi også blandede reaktioner! Familien sagde ikke rigtig noget, men kom istedet med alle deres egne bud! Vennerne sagde Camille the osv!
Min kæreste var stædig, for hvis folk ikke kunne lide det navn, så blev det det! Andre skulle fandme ikke bestemme hvad vores datter skulle hedde

Anmeld

13. april 2011

Silvermist

Nej det har jeg bestemt ikke. Mine piger hedder Isabella Viola og Victoria Lucia. Dog irriterede det mig en lille smule at kronprisessen blev døbt Isabella kort tid efter at min Isabella blev navnegivet d. 27. juni 2007. Alle blev ved med at sige "Nårh så I har valgt et royalt navn til hende". Øh nej, jeg har sgu bevis på at min Isabella fik navnet først

Anmeld

13. april 2011

Mormilla

Jeg er super glad for begge mine børns navne

Anmeld

13. april 2011

Mor-til-asta-09

Nej har aldrig fortrudt min datters navn.

Hun hed allerede Asta inde i maven, og da hun kom ud var hun bare en MEGET SMUK Asta

Anmeld

13. april 2011

Isabeau

Hej piger!
Jeg sad og tænkte på om man kan fortryde sit barns navn? Min datter hedder Camille - det var hendes far, som valgte det! Sommetider kigger jeg på hende og tænker at hun slet ikke er en Camille! Når jeg tænker over det, kunne jeg selvfølgelig ikke forestille mig et andet navn til hende!

Er der nogle af jer, som har fortrudt jeres barns navn? Eller som har gjort andre overvejelser omkring navnet?

Har ikke fortrudt min datters navn, som er Stella - hun ligner også en Stella mere og mere

Men jeg er selv træt af mit eget, selvom det ikke er så udbredt endnu; Hedder Diana. Aner virkelig ikke hvor mange gange, jeg har skulle gentage hvad jeg hedder, når jeg fx. snakker i telefon?! D I A N A!! og kun med ét N, og med A til sidst.

Men om igen, kunne jeg nu heller ikke forestille mig og hedde andet?

Anmeld

13. april 2011

Mor Til Oktober Børn

Har ikk fortrudt at Mille hedder Mille .. Men da jeg var gravid var jeg meget i tvivl, for hva nu hvis det ikk passede til hende, og det ene og det andet.. Da hun kom til verden var jeg stadig lidt i tvivl, så der gik faktisk lang tid før jeg sagde hendes navn, men nu kan hun simpelthen ikk være andet end en Mille :-P Fræk som en slagter hund og sød som en prinsesse, på samme tid :-D

Anmeld

13. april 2011

Mor Til Oktober Børn

Isabeau skriver:

Har ikke fortrudt min datters navn, som er Stella - hun ligner også en Stella mere og mere

Men jeg er selv træt af mit eget, selvom det ikke er så udbredt endnu; Hedder Diana. Aner virkelig ikke hvor mange gange, jeg har skulle gentage hvad jeg hedder, når jeg fx. snakker i telefon?! D I A N A!! og kun med ét N, og med A til sidst.

Men om igen, kunne jeg nu heller ikke forestille mig og hedde andet?

Jeg har skiftet navn, fordi jeg simpelthen ikk kunne fordrage mit navn .. Hed Sandie .. og når jeg så mig i spejlet var det ikk lige en sandie jeg så .. Så skiftede jeg til Mira, var svært for mig i starten , men det kom stille og roligt .. og sjovt nok fik jeg det bedre med mig selv .. (-:

(egentlig mærkeligt hva et navn kan gøre for en)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.