Gode råd til en førstegang-forsøger (Inseminering)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.887 visninger
7 svar
0 synes godt om
12. april 2011

nilleb1978

Efter at have forsøgt at blive gravid siden dec 2009 skal jeg imorgen insemineres.... Puha, jeg er meget spændt!!

Jeg er 32 år og min kæreste er 38 år. Havde aldrig troet at jeg skulle være 32 år uden børn, men ja... årene flyver!! Var sammen med mr. wrong i 20'erne og mødte prinsen da jeg blev 30... Han var meget hurtigt klar til at få børn og det kom som en overraskelse at det var så svært at få det til at lykkedes bare ved at "dyrke kærligheden". Jeg har (ind til videre) fået besked at jeg ikke har nogen problemer med fertiliteten (ud over min alder selvfølgelig), min kæreste har let nedsat sædkvalitet (40 mio.)

Jeg kender MEGET lidt til kunstig befrugtning og har virkelig brug for gode råd. Måske dele lidt af jeres egen erfaringer...?

Jeg blev scannet i torsdags (efter 4 dages hormonsprøjter). Der var 4 follikler og jeg var glad. Jeg blev scannet igen i mandags og fik besked på at der var en follikel, der var vokset sig stor. Blev ærlig talt lidt skuffet... Vil det sige der kun er et æg?

Nå, skal som sagt insemineres imorgen og håber meget I vil kunne give mig gode råd... Er der noget jeg kan gøre for at øge mine chancer... Sex, vitaminer, livsstil, kost... You name it!

Og forresten... Er I ikke søde og krydse fingre for os imorgen kl 12?

Hermed mit allerførste indlæg på baby.dk på allerførste besøgsdag... Regner med at det bliver det første af mange... Glæder mig til at følge mange af jer herinde og drage nytte af mange gode råd, indlæg og artikler!!

Smil fra en formodet frugtbar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

Rockertand

Velkommen

Jeg kan ikke hjælpe dig med dine spørgsmål, men vil da meget gerne krydse fingre for jer

Anmeld

12. april 2011

Putomanen

Jeg vil da også lige byde dig velkommen

Jeg er endnu ikke startet i behandling, så jeg kan heller ikke hjælpe med at besvare dine spørgsmål.

Men jeg kan hjælpe med at  i morgen kl. 12. Jeg håber, at det går rigtig godt

Anmeld

13. april 2011

sus73

Håber det er gået godt i dag . Vær ikke skuffet over at der "kun" var én fin ægblære - det er jo hvad der skal til . Hvis alle 4 havde været "klar" var der højst sandsynligt ikke blevet insemineret, fordi der så ville være risiko for 4-linger. De gange jeg er blevet insemineret har der også været én ægblære som har været stor nok.

Anmeld

13. april 2011

Miss BananaHammock

Hey du. Håber det gik godt idag?! Er selv igang med vores andet forsøg med IUI, og kender godt hvor overvældende det er når man skal igennem det hele for første gang.

Anmeld

14. april 2011

nilleb1978

Tusind tak, det gik fint... Det var jo hurtigt overstået... Og ikke en særlig romantisk oplevelse. Jeg var inde og ude på 15 minutter. Det der tog længest tid var betalingen. De tog ikke dankort og virkede irriterede over at jeg ikke havde kontanter med... Måtte løbe ned i banken lige efter inseminering for at hæve penge. Det virkede ærligtalt lidt fjollet. Tænk at man ikke bare får en regning man bare kan betale hjemme...

Under selve insemineringen blev jeg lidt forundret... Jeg har altid forsøgt at dyrke sex i dagene op til ægløsning og troede at det var LIGE når der var ægløsning at man kunne blive gravid, men da jeg kommer op til lægen, så scanner han mig og siger jeg kan se du har haft ægløsning i nat eller i morges.... Så var jeg lige ved at tude... Jeg troede at når først man har haft ægløsning, så var løbet kørt?! Men nu har jeg lige googlet og kan se at man har 24 timer... Ville dog have været rart at se at der rent faktisk var et æg.

Min læge er en MEGET gammel mand og han virker ærligtalt som om han gider svare på spørgsmål, så jeg bed mig bare i læben og lod ham gøre det han nu skulle, selvom jeg havde 1000 spørgsmål... Hvis insemineringen ikke bliver til en graviditet denne gang, så vil jeg til en anden læge end min gynækolog. Ham føler jeg mig ikke tryg med... Hvor er I i behandling - på syghus, specialklinik eller gynækolog?

Krydser fingre for at alles næste test dag bliver med positivt resultat...!!!

Jeg har fødselsdag i dag... Synes faktisk det ville være en rigtig god gave at der begyndte at spire et lille frø i maven

Anmeld

14. april 2011

Miss BananaHammock

nilleb1978 skriver:

Tusind tak, det gik fint... Det var jo hurtigt overstået... Og ikke en særlig romantisk oplevelse. Jeg var inde og ude på 15 minutter. Det der tog længest tid var betalingen. De tog ikke dankort og virkede irriterede over at jeg ikke havde kontanter med... Måtte løbe ned i banken lige efter inseminering for at hæve penge. Det virkede ærligtalt lidt fjollet. Tænk at man ikke bare får en regning man bare kan betale hjemme...

Under selve insemineringen blev jeg lidt forundret... Jeg har altid forsøgt at dyrke sex i dagene op til ægløsning og troede at det var LIGE når der var ægløsning at man kunne blive gravid, men da jeg kommer op til lægen, så scanner han mig og siger jeg kan se du har haft ægløsning i nat eller i morges.... Så var jeg lige ved at tude... Jeg troede at når først man har haft ægløsning, så var løbet kørt?! Men nu har jeg lige googlet og kan se at man har 24 timer... Ville dog have været rart at se at der rent faktisk var et æg.

Min læge er en MEGET gammel mand og han virker ærligtalt som om han gider svare på spørgsmål, så jeg bed mig bare i læben og lod ham gøre det han nu skulle, selvom jeg havde 1000 spørgsmål... Hvis insemineringen ikke bliver til en graviditet denne gang, så vil jeg til en anden læge end min gynækolog. Ham føler jeg mig ikke tryg med... Hvor er I i behandling - på syghus, specialklinik eller gynækolog?

Krydser fingre for at alles næste test dag bliver med positivt resultat...!!!

Jeg har fødselsdag i dag... Synes faktisk det ville være en rigtig god gave at der begyndte at spire et lille frø i maven

Ihh... det lyder som en øv oplevelse. For det første så har vi aldrig betalt up front, men har bare fået en regning ca. 2 uger efter. Sidste gang fik vi regningen 2 dage før jeg fik mens. Ærgeligt man ikke har returret 

Men dem jeg har været hos har bare været SÅ søde. De spørger heletiden om jeg er ok og om det gør ondt og viser mig på skærmen hvad det er jeg kan se. Ved denne IUI gjorde det meget meget ondt, da min livmorhals slår et knæk, og hun kunne ikke rigtig finde vejen, så de måtte igang med en scanner. Og da var de søde bagefter og spørge om jeg nu var ok og om jeg havde spørgsmål osv.

Vi er på brædstrup og jeg har kun positive ting. Selvfølgelig lige pånær at der ikke var bid i første forsøg  men har hørt et sted at de har den højeste "baby go home" procent af alle offentlige klinikker. 

HVis du har nogle spørgsmål, så fyr løs. Måske vi piger herinde har haft de samme og fået svar hos vores behandlere. 

Anmeld

17. april 2011

nilleb1978

Tak for dit svar... Jeg kan jo se det er jeres andet forsøg... Kan du mærke noget anderledes? Har du nogensinde prøvet at være gravid...? Dejligt at høre du har haft nogle gode oplevelser med din læge. Jeg har endnu ikke besluttet mig til om jeg vil prøve det igen, hvis jeg ikke bliver gravid. Min veninde har prøvet seks gange uden held. Hun har været gravid to gange, men begge gange naturligt (mistede desværre begge gange )

Jeg synes de dage op til mens er lange... Kommer det, kommer det ikke... Det har jeg prøvet i 15 måneder nu. Jeg synes det væreste er at komme ud og fortælle "øv, nu kom det", når det eneste man ønsker er at glæde sin bedre halvdel med to streger og et udbrud af "Du skal være far!!!"...

Krydser fingre for dig!!!!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.