Spm. til de økonomiske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

492 visninger
4 svar
0 synes godt om
24. oktober 2008

ekzunz

Der var en debat om madplaner og indkøb osv. Der var så flere af jer som gemmer boner fra dagligvare-indkøb for at få et overblik over forbruget. Det er jo en fantastisk ide, så jeg har prøvet lidt.

Men hvad gør i så? Kigger i bare bonerne igennem en gang pr.md. eller taster i dem ind i Excel og holder nøje styr på det hele?

Og hvis i taster ind - eller skriver ned, hvor udførligt gør man det så? Er det så kategorier som drikkevarer, kød osv. eller er det ren afskrivning af bonen??

Super-åndsvage spørgsmål, men jeg har jo set i Luksus-Fælden at det bliver skrevet ind i Excel, men jeg kan ikke lige tænke mig frem til systemet.....

Rikke - økonomisk wannabe....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2008

Zuzet

Hejsa

Nu er jeg ikke en af dem der har gjort det, men hvis det var mig ville jeg opdele det som følgende:
  • Mad (kød, mælk, alt til madpakker, grøntsager osv)
  • Rengøring mm (herunder sæbe, wc papir, poser, sølvpapir mm.)
  • Gaver (alle gaver også småting til ungerne)
  • Tøj
  • Snold (chokolade, slik, sodavand, og hvad man nu ellers liiiige kommer til at købe som ikke står på ens indkøbsliste)
  • Transport (benzin, tilbehør til bilen, bus/togkort mm.)
  • Andet
Ved ikke om der er noget jeg har glemt?

Hilsen

Lotte, der overvejer at prøve det

Anmeld

24. oktober 2008

Zuzet

PS. jeg ville skrive det ind pr mrd. også fordi der i nogle mrd vil være ting som KUN vil være i den mrd efks DEc. hvor julegaver vil fylde mere ligesom mad og snold

Hilsen

Lotte

Anmeld

24. oktober 2008

Honningblomst

Åh, jeg ville ønske jeg kunne være så diciplineret og få styr på alt hvad jeg bruger...men synes ikke lige jeg orker det og ved at jeg bruger alt for meget...
Men håber jeg kan få lidt gode råd her...

Anmeld

24. oktober 2008

A.

Eva skriver:

Åh, jeg ville ønske jeg kunne være så diciplineret og få styr på alt hvad jeg bruger...men synes ikke lige jeg orker det og ved at jeg bruger alt for meget...
Men håber jeg kan få lidt gode råd her...

så er vi to eva

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.