Af med bleen om natten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2011

4xGreve

Lolli skriver:

Det er også det jeg tænker. Men hørte fra en, der kendte nogle hvis datter havde været på samme stadie. De tog bleen af hende og BUM ikke mere tisseri om natten. Så tænker lidt om det er fordi han ved at han har bleen på??

altså du kan jo prøve men du skal bare være forberedt på at de uheld kommer til at ske at det tager noget af din natte søvn og at det kommer til at koste en masse vasketøj + at det forstyr hans natte søvn, altså jeg tænker han er jo ikke ældre  der er mange børn der sover med ble meget længer tid end det så syntes bestemt ikke det haster!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2011

hekran

Vores søn, der nu er 3,5 år smed bleen for snart et år siden. Vi var meget heldige med ham og han smed den samtidig for både dag og nat. Skal lige siges, at han har total selskabsblære!

Vi satte ham på toilettet inden vi selv gik i seng. Han var knap vågen, så jeg tror ikke der er tale om at vække sovende børn. Han kom af med sine dråber. Han har faktisk ALDRIG tisset i sengen. Håber det går lige så nemt med vores nr. 2!

Anmeld

13. april 2011

Oliver,Troia&Wictor

Oliver er 27mdr. og er kommet af med bleen for 1mdr. siden og har nu ikke haft uheld siden søndag, han sover uden ble til middag men sover med ble om natten...

Anmeld

13. april 2011

Lolli

WiitrioeN skriver:

altså du kan jo prøve men du skal bare være forberedt på at de uheld kommer til at ske at det tager noget af din natte søvn og at det kommer til at koste en masse vasketøj + at det forstyr hans natte søvn, altså jeg tænker han er jo ikke ældre  der er mange børn der sover med ble meget længer tid end det så syntes bestemt ikke det haster!

Næh, det haster jo ikke. Men det kunne være rart kun at have et barn at tænke i bleer til.

Hører bare så meget om at folks børn har smidt den både dag og nat samtidig. Alle børn jeg kender har faktisk gjort det.

Anmeld

13. april 2011

Lolli

Marita skriver:

Vores søn, der nu er 3,5 år smed bleen for snart et år siden. Vi var meget heldige med ham og han smed den samtidig for både dag og nat. Skal lige siges, at han har total selskabsblære!

Vi satte ham på toilettet inden vi selv gik i seng. Han var knap vågen, så jeg tror ikke der er tale om at vække sovende børn. Han kom af med sine dråber. Han har faktisk ALDRIG tisset i sengen. Håber det går lige så nemt med vores nr. 2!

Måske man skulle prøve. Men hvor længe sover din dreng så? Min sover jo til ved 8-tiden. Og det er jo længe at skulle holde sig.

Anmeld

13. april 2011

4xGreve

Lolli skriver:

Næh, det haster jo ikke. Men det kunne være rart kun at have et barn at tænke i bleer til.

Hører bare så meget om at folks børn har smidt den både dag og nat samtidig. Alle børn jeg kender har faktisk gjort det.

det gjorde Daniella ikke... og derudover om dagen skal de ikke holde sig mere end f.eks 2-4 timer men om natten der er det jo helt op imod 12-13 timer og det er forståligt nok at det tager længer tid for nogen børn, gi ham den tid han har brug for - det skal nok komme helt af sig selv...

Anmeld

13. april 2011

Silvermist

Min ældste datter der fylder 4 år om ca. 2 måneder har været blefri om dagen i ca. 1 år og blefri om natten siden i januar 2011. Det har gået rigtig godt, trods nogle uheld i starten. Hun tager på toilettet inden hun går i seng og når hun vågner om morgenen. Hun plejer at gå i seng ved 19 tiden og plejer at vågne ved 6-7 tiden.

Men børn er jo så forskellige. Da dit barn ikke er ældre, så synes jeg slet ikke at det haster med natbleen. Der er mange børn i den alder der stadig bruger ble om natten. Helt normalt ifølge min mening. Men hvis I har lyst, så kan I jo prøve at se hvordan det går. I sidste ende kender I Jeres barn bedst.

Går der kort tid fra han har spist aftensmad indtil han går i seng og drikker han normalt meget væske om aftenen? Her spiser vi ca. ved 18 tiden og min ældste datter plejer at spise og drikke godt. Derfor passer det godt med et toiletbesøg inden hun går i seng ca. 1 time senere.

Held og lykke med det hele

Anmeld

14. april 2011

hekran

Lolli skriver:

Måske man skulle prøve. Men hvor længe sover din dreng så? Min sover jo til ved 8-tiden. Og det er jo længe at skulle holde sig.

Ja, det har du ret i. Så længe sover min ikke. Han vågner ved 7 tiden, men så falder han i søvn omkring 20, så det er længe nok. 

Han faldt i søvn på vej hjem i går aftes, så vi smed ham direkte i seng. Kl 23.30 kunne jeg høre små trip i gangen. Der skulle han liige på toilet. Jeg blev jo helt stolt, at han bare have planer om at ordne det selv 

Havde den yngste på potten i går. Han bliver 2 til juli. Det gav gevinst og var helt vildt sjovt for ham. Han sad så spændt og ventede. Det er nu ikke fordi jeg vil have ham vænnet af nu, men han kan alligevel vænnes til hvad det vil sige at tisse uden ble.

Anmeld

18. april 2011

Lolli

Til alle: tusind tak for  jeres svar. Det er rigtig rart at høre jeres erfaringer. Er ikke så tit herinde for tiden, så i får lige en samlet besked.  

Men altså: vi har besluttet at vente lidt endnu med at tagenatbleen. Ingen af os har overskud til at stå og ordne tisseseng midt om natten. Så vi må se til sommer, måske det passer dér.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.