synes jeg er fanatiker eller noget i den stil?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

502 visninger
6 svar
0 synes godt om
12. april 2011

Anonym trådstarter

Min svigerinde synes vidst at jeg er lidt træls.

Jeg overholder alle råd for gravide, undtagen at jeg ikke er holdt helt op med at ryge.

Min svigerinde synes vidst at jeg er latterlig. Hun sender mig øjne over alt hvad jeg gør eller siger, og modagumentere mig og betvivler alt hvad jeg siger. Hun synes jeg er latterligt når jeg ikke vil leve af tun i flere dage fordi det er billigt som hun siger, og vi ikke har ret mange penge. Men de kloge siger man ikke må spise for mange rovfisk, hun synes faktisk at alt hvad jeg tager af forholdsregler er latterligt, og kommer med kommentarer som "Ja, sådan bliver jeg ikke når jeg bliver gravid" eller " Når jeg bliver gravid gider jeg ikke følge de regler, det lyder da latterligt" osv. Vi skulle flytte da jeg var i uge 17 og der var hun så sur og gad ikke hjælpe fordi jeg ikke skulle bære noget (bar kun på små ting). Hun synes det er mærkeligt at jeg ikke vil gå med make up, og farve hår, for jeg ryger jo alligevel. Har sagt til hende at jeg da godt kan undgå at få flere kemikalier og der ingen grund er til at gøre det hele bare fordi man ryger. Til gængæld punker hun mig hele tiden for at jeg ryger, til md scaningen troede de der var noget galt med baby, jeg græd og græd og sagde bare det ikke var fordi jeg havde gjort sådan og sådan. Hun sagde det er sgu da nok mere fordi du ryger! Jeg blev så ked af det. Hun har altid sagt at hun synes store brystvorter er så flot, nu hvor mine er blevet større efter graviditeten siger hun " ej jeg synes bare store brystvorder er så grimt" synes bare hun er imod mig hele tiden. Vi har tit talt om at vi glæde os til at få børn osv. Efter jeg er blevet gravid siger hun at hun ihvertfald ikke vil have børn før om laaang tid. Hun og familien har altid sagt at hun blev den der først blev gravid og hun har ville det så længe.  Måske er hun bare jaluox over det ikke er hende der er gravid, men jeg synes virkeligt det er hård. Ville bare lige ud med det! Tak frdi du læste med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

twinny

Anonym skriver:

Jeg overholder alle råd for gravide, undtagen at jeg ikke er holdt helt op med at ryge.

Min svigerinde synes vidst at jeg er latterlig. Hun sender mig øjne over alt hvad jeg gør eller siger, og modagumentere mig og betvivler alt hvad jeg siger. Hun synes jeg er latterligt når jeg ikke vil leve af tun i flere dage fordi det er billigt som hun siger, og vi ikke har ret mange penge. Men de kloge siger man ikke må spise for mange rovfisk, hun synes faktisk at alt hvad jeg tager af forholdsregler er latterligt, og kommer med kommentarer som "Ja, sådan bliver jeg ikke når jeg bliver gravid" eller " Når jeg bliver gravid gider jeg ikke følge de regler, det lyder da latterligt" osv. Vi skulle flytte da jeg var i uge 17 og der var hun så sur og gad ikke hjælpe fordi jeg ikke skulle bære noget (bar kun på små ting). Hun synes det er mærkeligt at jeg ikke vil gå med make up, og farve hår, for jeg ryger jo alligevel. Har sagt til hende at jeg da godt kan undgå at få flere kemikalier og der ingen grund er til at gøre det hele bare fordi man ryger. Til gængæld punker hun mig hele tiden for at jeg ryger, til md scaningen troede de der var noget galt med baby, jeg græd og græd og sagde bare det ikke var fordi jeg havde gjort sådan og sådan. Hun sagde det er sgu da nok mere fordi du ryger! Jeg blev så ked af det. Hun har altid sagt at hun synes store brystvorter er så flot, nu hvor mine er blevet større efter graviditeten siger hun " ej jeg synes bare store brystvorder er så grimt" synes bare hun er imod mig hele tiden. Vi har tit talt om at vi glæde os til at få børn osv. Efter jeg er blevet gravid siger hun at hun ihvertfald ikke vil have børn før om laaang tid. Hun og familien har altid sagt at hun blev den der først blev gravid og hun har ville det så længe.  Måske er hun bare jaluox over det ikke er hende der er gravid, men jeg synes virkeligt det er hård. Ville bare lige ud med det! Tak frdi du læste med.

det virker virkelig som om hun har ondt i r*ven..  

Jeg gad ikk bruge min tid på sådan en kvinde... Jeg havde droppet hende og nydt mit graviditet... uden det latterlige kvinde menneske...

Anmeld

12. april 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

På mig lyder det som om, at hun er misundelig.

Et kram herfra

Anmeld

12. april 2011

fønix

Anonym skriver:

Synes godt nok det lyder til hun er meget misundelig over du er gravid! Det må være rigtig hårdt for dig!!  
har du overvejet at tage en snak med hende omkring det? for synes godt nok ikke det er helt fair det hun siger til dig 

Anmeld

12. april 2011

MorTilMalene

hun lyder altså også på mig som om hun har rigtig ondt i måsen over du er så heldig og skal have en bebs... ville lade det komme ind af det ene øre og ud af det andet... blev og slået i hoved med den rygning under HELE min graviditet.. og Malene er da sund og rask... bliver stadig slået i hoved med det af min svigerinde... for Malene kom ud 3 uger for tidligt... og det var jo helt klart rygningen skyld.. hmm men eftersom Malene var 50 lang og vejede 3394 så tror jeg det var syggersygens skyld... heeh.. bar lad hende have hendes meninger...

men du skal da lige have en  fra mig alligevel..

Anmeld

12. april 2011

SussieThyssen

Jeg vil sige at den dame er ret så misundelig..og det skal du så bare tage og springe let hen over og lukke ørerne for hendes bævl.

Men ellers, så vil jeg da sige, at man ikke skal gå så meget op i hvad "man" mener.
Jeg ÅD fisk og især torsk og tun med med alle mine og må indrømme at den slags pjat ignorerer jeg..for hvis man har lyst til den slags, så skal man ikke gå så meget op i det.
Noget andet er alt det med kustige kemikalier, så som hårfarvning..den vogn er jeg helt med på, men fordi man bruger makeup i små mængder, så er min mening nu, at det sker der ikke noget ved.
Som med alt..overdrive skal man ikke..men vælge den gyldne middelvej, og tage de koge hoveders udtalelser med et gran salt..for de mener et i dag og noget andet i morgen.
Så tag damen med overbærenhed og lad være med at diskutere med hende, og følg så dit eget hoved...."Rønnens bær er sure", som bekendt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

12. april 2011

S-anne

Jeg vil bare sige det samme som de andre

Og så vil jeg tilføje, at det da er godt, at du har sat dig ind i hvad der er bedst/anbefales for baby mens den er inde i maven. Og ja, rygning er ikke så smart, men hvis du forsøger at ryge så lidt som muligt, så er det jo også noget.

Med hensyn til tun, så er det bare tunsteaks du skal holde dig fra. Dåsetun må du spise så meget du vil af. Kødet kommer nemlig kun fra de små fisk, og de indeholder ikke så mange tungmetaller som de store tun (dem man laver steaks af...).

Held og lykke med resten af graviditeten 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.