Forskelsbehandling (svigermødre/mødre)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.739 visninger
7 svar
0 synes godt om
12. april 2011

Anonym trådstarter

Er der nogle af jer, der føler, at der bliver gjort forskel på dig og din kæreste af jeres forældre/svigerforældre i forhold til søskende og deres kærester eller jeres svigerinde/svoger og hans/hendes kæreste? Især under graviditet (tænker på barselsgaver, støtte og opmærksomhed).

Jeg føler meget, at min svigermor favoriserer min svigerinde (altså hendes egen datter) og overdynger hende med ting og tjenester. Vi har ikke fået hjælp på nogen måder eller ting udover til fødselsdage og jul. Har prøvet at snakke med min kæreste om det, men han siger, at hans mor ikke tænker over, at hun gør forskel. I den familie snakker man ikke om tingene, så jeg kan ikke sige noget.

Men vi føler os bare ikke velkomne, eller at de er særligt interesserede i os, og slet ikke når min svigerinde er der. Hele min svigermors fokus er udelukkende på min svigerinde (altså min svigermors datter), hvilket jo er dejligt, men det ville jo også bare være dejligt,  hvis min kæreste og jeg kunne få lidt opmærksomhed og føle os velkomne, når vi er der..

Har snakket med andre om det, og alles råd er at jeg skal snakke med min svigermor om det, hvilket jeg har prøvet på adskillige gange uden succes. Min kæreste har også, men så fik han skæld ud af hende over, at vi var jaloux!! Det var jo ikke det, der var meningen, og hendes udtalelse sårede os endnu mere. Vi under min svigerinde og hendes kæreste opmærksomheden FULDT ud, for det må være dejligt at få så meget støtte af sin familie, men jeg kan bare ikke forstå, at der ikke også er plads til hendes søn og svigerdatter (mig) i hendes liv.

Kender I til denne situation? og hvad ville I gøre, hvis I var os?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

mortilflere

12. april 2011

twinny

jeg kender det godt.. min svigermor gør det med hendes to andre børn frem for min kæreste... og jeg er bare så eddike sur over det  synes det er for klamt...  

Jeg har sagt jeg ingenting vil have at gøre med hende.... der ligger selvfølgelig flere ting bag denne beslutning...

Men hun er total sindsyg...

Anmeld

12. april 2011

otlitrom

Ja!

Og mere har jeg så ikke lyst til at uddybe her, da jeg ikke kan svare anonymt

Anmeld

12. april 2011

Julemusen

Jeg kender det tildels.

Min kæreste er nummer 2 ud af 4 børn. Han har en storesøster som bliver favoritiseret af deres far og mormor. Er nok fordi hun er ordblind og det første barn og barnebarn, men på et tidspunkt var jeg godt nok ved at brække mig over det. 

Især fra mormorens side, som jeg forresten ikke har noget godt forhold til. Hun drikker og er bare ubehalig. Hun nusser rundt om min kærstes søster og kalder hende små kælenavne og når hun er der er alle andre luft. Jeg er ligeglad på mine egne vejne, for gider ikke engang prøve at få et forhold til hende, for nu har jeg prøvet i 4 år og har ikke hjulpet at jeg er gravid og venter hendes oldebarn. 

Jeg fik en meget dårlig indgang i familien for 4 år siden, da min kærestes søster var langt langt nede. Hun havde fået et barn med en som slog hende, og havde meget brug for hjælp og opmærksomhed. Og det havde jeg ikke fået at vide. Skal lige sige at hun bor ved mormoderen på dette tidspunkt nede i 3 timers kørsel fra os, så er ikke nogen vi ser så tit. 3 gange om året maks. Men jeg kom jo så med der ned og vidste ikke alt det drama. Og min svigerinde HADEDE mig fra første blik for jeg gik i gymnasiet og havde alt hvad hun ikke havde samt min svigermor tog mig under hendes vinge da det jo var første gang jeg mådte hele familien der nede. Det gjorde mormoderen og mosteren rasende og de snakkede ikke til mig i hele weekenden. Min svigerinde og jeg har et rigtig godt forhold nu hvor hun har fået kæreste, hus og endnu et barn Men jeg er aldrig kommet ind på min svigermors familie. 

Men min svigermor har jeg altid haft et godt forhold til, og har fået af vide at jeg er den datter hun aldrig fik. Vi minder meget om hinanden mens hendes datter, min svigerinde, er fars pige. 

Men er ked af det på min kærestes vegne, ar han bliver overset der nede fra og at vores barn, som kommer til verden til oktober, ikke bliver godset af familien. 

Anmeld

12. april 2011

Steph_Laurits

Måake hendes datter bare er mors pige og derfor får mere opmærksomhed??

Syntes ikke det er noget at flyve i en spids for, har da selv engang oplevet at være kæreste med en hvis mor favoriserede sine børn. Men herregud, det er ikke min svigermor jeg er i et forhold med. Så det (rent ud sagt) rager mig om hun gør forskel. Valgte ikke kæresten pga. hans mor, men fordi HAN er den jeg ville være sammen med (dengang)

Anmeld

12. april 2011

smølfine

Nu er vi de første på begge sider, der har/får børn (Jeg har to i forvejen), så på den måde er der jo ikke andre der bliver favouriseret. Min svigermor er en meget gavmild dame og hun hjælper alle hendes fire børn, men på forskellige måder, men i sidste ende tror jeg ikke der er nogen, der bliver snydt. Tror det er meget svært at være farmor i forhold til at være mormor, forstået på den måde at tit er det svært for farmor at få lov til at komme til for den nybagte moder og hun har jo også sin egen mor at vende sig til, så jeg tror også at vi nogle gange skal kigge lidt indad og se om vi ikke også udsender nogle signaler om ikke at komme for tæt på og på den måde kan vi være med til at skyde farmor fra os. Håber det give mening

Anmeld

12. april 2011

mn

Anonym skriver:

Er der nogle af jer, der føler, at der bliver gjort forskel på dig og din kæreste af jeres forældre/svigerforældre i forhold til søskende og deres kærester eller jeres svigerinde/svoger og hans/hendes kæreste? Især under graviditet (tænker på barselsgaver, støtte og opmærksomhed).

Jeg føler meget, at min svigermor favoriserer min svigerinde (altså hendes egen datter) og overdynger hende med ting og tjenester. Vi har ikke fået hjælp på nogen måder eller ting udover til fødselsdage og jul. Har prøvet at snakke med min kæreste om det, men han siger, at hans mor ikke tænker over, at hun gør forskel. I den familie snakker man ikke om tingene, så jeg kan ikke sige noget.

Men vi føler os bare ikke velkomne, eller at de er særligt interesserede i os, og slet ikke når min svigerinde er der. Hele min svigermors fokus er udelukkende på min svigerinde (altså min svigermors datter), hvilket jo er dejligt, men det ville jo også bare være dejligt,  hvis min kæreste og jeg kunne få lidt opmærksomhed og føle os velkomne, når vi er der..

Har snakket med andre om det, og alles råd er at jeg skal snakke med min svigermor om det, hvilket jeg har prøvet på adskillige gange uden succes. Min kæreste har også, men så fik han skæld ud af hende over, at vi var jaloux!! Det var jo ikke det, der var meningen, og hendes udtalelse sårede os endnu mere. Vi under min svigerinde og hendes kæreste opmærksomheden FULDT ud, for det må være dejligt at få så meget støtte af sin familie, men jeg kan bare ikke forstå, at der ikke også er plads til hendes søn og svigerdatter (mig) i hendes liv.

Kender I til denne situation? og hvad ville I gøre, hvis I var os?

jeg har prøvet både at være hende svigerdatteren som havde mega særstatus og hende svigerdatteren der blev glemt. så kender det godt og må ærligt indrømme det er forfærdeligt at blive glemt og synes det er forkert at forskelsbehandle, men tror til gengæld det er ekstremt svært at lade vær, jeg kan ikke komme på nogle som jeg tænker behandler deres svigerbørn eller børn ens.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.