? vdr. SU, fradrag mm.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.135 visninger
7 svar
0 synes godt om
12. april 2011

D.B.L

Goddag de damer,

har brug for info vdr. SU

Jeg starter med at læse til august, og har i den forbindelse kigget lidt på mit fradrag osv. Jeg lavede en "prøve" udregning på fradrag osv på skat dk, og derfor mit spørgsmål.

Kan det være rigtigt, at mit fradrag er højere end selv SU-satsen? Min mand og jeg har et boliglån og et billån. Thats it! 

Ved ikke om det giver mening mit spørgsmål, men I er jo så kloge 

HJÆLP og på forhånd tak

Ditte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

Aves.

D.B.L skriver:

Goddag de damer,

har brug for info vdr. SU

Jeg starter med at læse til august, og har i den forbindelse kigget lidt på mit fradrag osv. Jeg lavede en "prøve" udregning på fradrag osv på skat dk, og derfor mit spørgsmål.

Kan det være rigtigt, at mit fradrag er højere end selv SU-satsen? Min mand og jeg har et boliglån og et billån. Thats it! 

Ved ikke om det giver mening mit spørgsmål, men I er jo så kloge 

HJÆLP og på forhånd tak

Ditte

Ja, er su ikke kun på omkring 5000kr og grundfradraget på 3500kr eller deromkring....så kan det vel godt passe...altså flere af dem jeg går i skole med får hele beløbet ud pga fradrag,..

Anmeld

12. april 2011

D.B.L

Jamen Eva, aner intet om SU :0) Har ikke fået SU i 10 år eller lign. Men hvis du kender flere med hele beløbet udbetalt, så passer det nok. Mit fradrag er på 6200 ca

Anmeld

12. april 2011

D.B.L

Opper den lige, måske andre har et par hjælpende ord til mig :0)

Anmeld

12. april 2011

Troldepussen

D.B.L skriver:

Jamen Eva, aner intet om SU :0) Har ikke fået SU i 10 år eller lign. Men hvis du kender flere med hele beløbet udbetalt, så passer det nok. Mit fradrag er på 6200 ca

hvis du har et fradrag på 6200 pr måned, så er den god nok... Så er fradraget højere end SU'en

Anmeld

12. april 2011

ekzunz

D.B.L skriver:

Opper den lige, måske andre har et par hjælpende ord til mig :0)

Jeg har et fradrag på 7.500 og forventer at få hele su'en udbetalt (når nu jeg HELT sikkert bliver optaget på uddannelsen og skal starte til august....) Hvis man så er gift kan ens mand måske bruge resten af fradraget?

Anmeld

12. april 2011

henh01

hej

da jeg var på su betalte jeg ikke mindre end 38 kr i skat om mdr Så det kan sagtens være rigtigt

Er i gift for så kan din mand overtage det af dit fradrag du ikke selv får brugt og dermed få et højere fradrag

Anmeld

12. april 2011

D.B.L

Mange tak for svar piger. Vi er gift, så det er da rart hvis min mand kan overtage resten af fradraget :0) lidt er også godt jo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.