jeg tager hatten af for jer, der modellerer figurer i fri-hånd... 
Jeg er, syntes jeg selv, meget kreativ, og har arbejdet en masse med modellerering i voks, ler, ect... Men det her, det er godt nok svært...
Lige et par ting jeg har konstateret de sidste par timer...
Hvem ved, måske er der andre, der er nybegyndere, der kan bruge det...
Fondanten må ikke være for våd/fedtet når man laver figurer i frihånd. For så synker de sammen og bliver til en udflydende klat i stedet for den kanin jeg er i gang med.
Men er den for tør kan man heller ikke lave pæne kanter, så det er godt nok med at finde en middelvej.
Jeg så på nettet, en pige, der smurte hænderne ind i en lille smule olie, hver gang hun tog fat i en nu klump fondant - det kan anbefales...
det kan lade sig gøre at blande farver med pastafarver og frugtfarver, - men det er godt nok svært.... 
Og så er der problemet når man vil have noget tyndt til at stå fast i opret stilling, - jeg afstiver mine kanin-ører med små stumper grillspyd... Nu håber jeg bare at de bliver siddende der når de er tørre...
Hvilket bringer mig hen til mit spørgsmål til alle de kloge, dygtige, erfarne fondant-piger... 
Hvor længe er den sk**** fondant om at tørre...?? Snakker vi timer, dage eller hva??
Jeg har en græs-kant, der er klistret på, og som altså skal blive siddende opret, den er afstøttet med alt muligt, indtil den tørrer, men kagen skal jo helst ikke blive dårlig inden da... hehe
Jeg sætter lige et undervejs-billede med ind så I kan se hvad jeg snakker om...
Se venligt bort fra rosinpakker og deslige, jeg bruger til at afstive med... hihi