ja jeg forstår slet ikke at man har valgt at sige vi SELV financierer den bro når bla. Sverige og Tyskland har tilbud at være med til at financiere den.
ikke nok med det er vores skattepenge der bruges til at bygge den, vi kommer også til at betale for at benytte den.
Hvis man læser den lidt mere udførlige plan er det også bla. flexjob der rammes
Fleksjob virker heller ikke efter hensigten. I dag er der også ressourcestærke mennesker, der har et fleksjob. Det er ikke rimeligt, at kasseassistenten, der arbejder fuld tid og tjener 275.000 kroner om året, skal være med til at finansiere løntilskud til folk i fleksjob, der arbejder halv tid og tjener mere end det dobbelte af kasseassistenten.
Derfor foreslår regeringen, at tilskuddet til fleksjob skal gives, så personer med lavest løn får det største tilskud, og så det kan betale sig at arbejde flere timer. Desuden skal det første fleksjob kun bevilges for fem år.
Det markerede fatter jeg så minus af...
Så hvis man har taget en lang uddannelse..som fx. ingeniør og tjener ret godt (og sikkert også har studiegæld) men får en skade der gør at man bliver felxgodkendt bliver man virkelig ramt på økonomien??
Og hvad mener de med at arbejde mere?? det er jo netop det der ikke er muligt..man HAr jo været igennem en arb.prøvning der klarlægger ens arbejdsevne..det skal man så også straffes for??
Nej jeg forstår ikke deres prioriteter.
Sisse
Anmeld