Barnets 1. sygedag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

574 visninger
3 svar
0 synes godt om
12. april 2011

Hvem?

Li en hurtig

Jeg og ungerne lå røvsyge en dag i sidste uge og min mand melder barnets første sygedag på arbejdet og blir hjemme 1 dag for at hjælpe mig og to drenge der var meget syge, nu meddeler min mands mester så, at han ikke vil /har pligt til at betale barnets 1. sygedag, når jeg går hjemme på barsel, kan det være rigtigt?

Han var væk 1 enkelt dag og har iøvrigt kun  holdt 14 dags barsel fra arbejdet, på to børn....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

Holbæktrunten

Jeg tror faktisk at det er rigtigt nok at mester ikke skal betale når du er hjemme - selvom det er uretfærdigt når du også er syg...

MEN hvis ikke han har holdt mere barsel, kunne han så ikke bruge noget af det på den dag han var hjemme?

Anmeld

12. april 2011

Mette+Mathias

Jeg tror det er rigtigt nok, for selvom det er surt at være dig, så er der jo ikke noget som hedder "Konens første sygedag", "konen" må bare mande sig op og passe syge børn OG pleje sig selv.

Iøvrigt er barnets 1. sygedag ikke en ret, chefen har lov at sige nej, hvis det misbruges eller passer dårligt ind i arbejdspladsens planlægnign, det er der bare ikke så mange som ved.

Din mand må ofre en feriedag eller holde fri uden løn.

Anmeld

12. april 2011

Hvem?

Ej, hvor er det surt, især når min mand ikke har haft en eneste sygedag i 4 år, ikke holder ferier og faktisk bare arbejder sin røv i laser, hvor er det irreterende, nå men ville også bare li høre.

Mange tak for hjælpen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.