Hmmm... Vi talte rigtig meget om det... Jeg ville nemlig ikke have børn, og slet ikke nu!
Men min mand (daværende kæreste) har altid gerne ville have børn. Han pressede mig ikke på nogen måde, og gjorde det helt klart at jeg var vigtigere end et barn, hvis han skulle vælge...
Det gjorde at vi fik en masse gode snakke om emnet, og jeg fik sat ord på al min bekymring, og tilsidst turde springe ud i det.
I dag er jeg i uge 21, og kan stadig have panik-følelsen i ny og næ. MEN! Jeg kan snakke med min mand om det, og jeg er sikker på at vi kan klare det sammen, på en god måde. Jeg glæder mig det meste af tiden til vi bliver en lille kernefamilie, og selvom manden ikke lægger skjul på at han gerne vil have en eller to mere, lægger jeg heller ikke skjul på at det ikke er noget jeg kan garantere at jeg er med på....
Anyway, for mit vedkommende handlede det om at jeg var rædselsslagen for at blive som min egen mor, der ikke var en specielt god én af slagsen. Jeg var bange for at min mand ikke var bevidst om at man ikke får et barn uden konsekvenser - kvindens krop ændrer sig, humøret, overskuddet, sexlysten, plus den økonomiske frihed bliver temmelig indskrænket...
Kan kun opfordre til samtale, samtale OOOOG lidt mere samtale, og hvis ikke i kan nå til enighed.... Tja, så må det jo gå galt. Men så har I i det mindste gjort en indsats...
Anmeld