Pipkukkeren skriver:
Hej Aprilmor...
Jeg tror helt sikkert din krop forbereder sig - det er nogle af de samme tegn jeg render rundt med. Men det er bare så pokkers svært at tolke alle kroppens signaler, når det er første gang 
For mit vedkommende er det i løbet af de sidste tre nætter har der ligesom været gang i lidt tror jeg... det er dælme svært at vurdere, men jeg fornemmer helt sikkert en uro i kroppen og så er jeg næsten sikker på at jeg har oplevet lidt forberedende veer. Der har ikke været noget regelmæssigt i gang og der har heller ikke været noget der har fortsat over en længere periode. Men en enkel gang natten til søndag og en gang igen natten til mandag oplevede jeg at livmoderen blev hård som den plejer ved mine utallige plukveer. Men derudover kom der med spændingen i livmoderen en menstruationsagtig smerte i den nederste del af livmoderen, der ligesom trak om i lænden også (denne "smerte" følte jeg i mere eller mindre grad over ½-1 time.
I nat oplevede jeg denne fornemmelse flere gange mellem kl. 21 og 03.00 - men det var umuligt at vurdere om der var noget regelmæssighed i det, da det ligesom var konstant og ikke nogen egentlige pauser... Det er svært at forklare, men jeg fornemmer helt klart at kroppen i den grad forbereder sig!!
Men altså... jeg har haft vildt mange plukveer i 2 ugers tid nu - og der er ikke sket mere. Så jeg tror ikke på noget før fødslen er igang
Min jordemoder har dog sagt at alle forberedende veer er et lille skridt på vejen. Veerne er med til at blødgøre livmoderhalsen og forkorte denne, hvorved fødslens første fase ikke kommer til at føles så lang når det rigtig går igang!!
Jeg er i dag 38+5 og tror faktisk at min livmoderhals er ved at være helt udslettet... jeg kan i hvert fald ikke mærke den (hvilket jeg har kunnet tidligere)... Så mon ikke bare vores kroppe forbereder sig og at vi snart har vores babyguld i armene 
Line
Ps. Jeg vil da også gerne høre eventuel update fra dit jordemoderbesøg 
Hej Line ..
Mange tak for svar .. Dejligt at jeg ikke er den eneste som har det sådan 
Besøget ved jordemoderen gik godt, og lidt træls 

Han blev skønnet til at veje 3100g, det er 300g han har taget på, på 14 dage .. Da hun mærkede efter, hvor meget han fylder blev hun helt overrasket og forstår godt at jeg har så ondt, så han er en lang prins .. Hehe ..
Det med svimmelhed, kvalme, smerter en gang imellem, det sagde hun at det kunne være en forberedelse på fødslen, men hun ville ikke love noget .. Men der er mange som har de symptomer inden ..
Så nu må vi jo se .. For det er, som du selv siger, svært at vurder, om det er en forberedelse på fødslen 
Og så skal jeg testen for graviditets sukkersyge
Øv, håber ikke at jeg har fået det ..